Akumulatorji v pilotnem projektu družbe Üstra v stacionarnem zbiralniku električne energije trenutno še vedno izhajajo iz mestnih avtobusov eCitaro, s katerimi je podjetje Daimler Buses opravilo na tisoče kilometrov testnih voženj. V prihodnosti bo mogoče stacionarni zbiralnik energije razširiti z akumulatorji, ki bodo odstranjeni iz 49 popolnoma električnih enodelnih in zgibnih avtobusov eCitaro, ki jih družba Üstra trenutno uporablja. Foto: Mercedes-Benz
Akumulatorji v pilotnem projektu družbe Üstra v stacionarnem zbiralniku električne energije trenutno še vedno izhajajo iz mestnih avtobusov eCitaro, s katerimi je podjetje Daimler Buses opravilo na tisoče kilometrov testnih voženj. V prihodnosti bo mogoče stacionarni zbiralnik energije razširiti z akumulatorji, ki bodo odstranjeni iz 49 popolnoma električnih enodelnih in zgibnih avtobusov eCitaro, ki jih družba Üstra trenutno uporablja. Foto: Mercedes-Benz

Sistem za shranjevanje na usmerniški postaji Üstra, ki je zdaj začel delovati v Hannovru, omogoča skupno in hkratno napajanje z energijo električnih avtobusov eCitaro in mestne železnice podjetja javnega potniškega prometa.

Stacionarna rešitev shranjevanja v tem pilotnem projektu ni le regenerativna in nastavljiva, temveč jo je mogoče individualno prilagoditi tudi za druga področja uporabe in ustrezno nadgraditi. Dodatne prednosti so nadaljnja uporaba akumulatorjev v drugem življenju (Second Life), kot stacionarni zbiralnik energije zmanjša stroške življenjskega cikla Mercedesovega električnega avtobusa eCitaro. Poleg tega družba Üstra uporablja obstoječo infrastrukturo stavb, električno omrežje in močnostno elektroniko, kar pozitivno vpliva na stroške investicije in omogoča nadaljnje možnosti amortizacije.

Skupna kapaciteta stacionarnega hranilnika električne energije je več kot 500 kWh. Sestavlja ga 28 akumulatorskih sistemov »Second Life« iz avtobusov mercedes-benz eCitaro. Ko električni pogonski akumulator NMC v popolnoma električnem mestnem avtobusu eCitaro po približno petih do šestih letih uporabe doseže približno 80 odstotkov svoje prvotne kapacitete, ga je načeloma treba zamenjati, pojasnjujejo pri proizvajalcu avtobusov in dodajajo, da se v tem času zagotovi zahtevani doseg mestnih avtobusov.

Pri stacionarnem obratovanju, kjer imajo izgube kapacitete le manjšo vlogo, pa akumulatorji ostanejo popolnoma delujoči do deset let. Ponovna uporaba akumulatorjev v drugi fazi (Second Life) v obliki stacionarnih modulov za zbiralnik energije tako povečuje njihove gospodarne koristi in podpira okoljsko bilanco avtobusa.

V Avtomobilnosti smo se v preteklosti posvetili elektrifikaciji težkih tovornjakov. Vabljeni k ogledu videoreportaže.