Nissan leaf se v nekaterih mestih po svetu že dokazuje tudi kot uspešno taksivozilo. Foto: Nissan
Nissan leaf se v nekaterih mestih po svetu že dokazuje tudi kot uspešno taksivozilo. Foto: Nissan
Nissan Leaf
V pol ure se baterija napolni do 80 odstotkov. Foto: Nissan

Avtomobili, namenjeni taksislužbam so po navadi postavljeni pred precej zahtevnejše preizkušnje kot navadni osebni avtomobili. Poleg vzdržljivosti in primerne ravni udobja za prevoz potnikov morajo zagotoviti tudi ustrezno raven gospodarnosti in prenesti precej večjo dnevno kvoto kilometrov kot avtomobili v zasebni rabi. Prav pri zadnjem pa, vsaj na prvi pogled, električni avtomobili zaradi majhnega dosega enega polnjenja baterije, povsem odpovedo.

Vmesno polnjenje dovolj za mestne relacije
Nissan leaf pa dve leti po začetku prodaje v nekaterih evropskih mestih že uspešno dokazuje, da omejen doseg pravzaprav ni ovira, saj so lahko postanki med posameznimi vožnjami dovolj veliki za dodatno polnjenje, razdalje med mestnimi relacijami pa dovolj kratke, da ne zmanjka energije v bateriji.

Največjo floto Nissanovih električnih taksijev ima podjetje Taxi-E iz Amsterdama, kjer so s trinajstimi vozili do zdaj skupno že prevozili več kot 700.000 kilometrov. Za polnjenje baterij uporabljajo le "zeleno" električno energijo, ki je seveda cenejša od klasičnih goriv, obenem pa v procesu pridobivanja ne obremenjuje okolja, prav tako pa je brez izpustov tudi sama vožnja.

Trinajst električnih taksijev v mestu s skupno več kot 3.000 taksivozili je sicer za zdaj le kaplja v morje, hkrati pa dokaz, da obstajajo alternative. Tega se očitno zavedajo tudi v Zurichu, kjer nameravajo že do leta 2015 "elektrificirati" 15 odstotkov celotne mestne taksistične flote in vzpostaviti tudi ustrezno infrastrukturo hitrih polnilcev.

Elektrika je cenejša kot klasična goriva
Za 80-odstotno napolnitev baterije zadostuje 30 minut priklopa na polnilec, za prevoz posameznega potnika na mestnih relacijah pa zadostujejo že tudi petnajstminutni postanki in vmesno polnjenje. Uporaba električnih taksijev pa ni le okolju prijaznejša, ampak tudi gospodarnejša za podjetja. Izkušnje španskih taksistov kažejo, da se stranke raje vozijo z "zelenimi" taksiji, primer portugalskega taksista, ki je za 77.000 prevoženih kilometrov plačal 1.800 evrov za elektriko, namesto 10.000 evrov za klasično gorivo, pa dokazujejo tudi ekonomsko upravičenost električnih taksijev.