Pri Transport & Environment (T&E) so prepričani, da bi prihod cenovno dostopnejših majhnih električnih avtomobilov pospešil uveljavitev brezemisijskih avtomobilov v Evropi. Foto: MMC RTV SLO/Volkswagen
Pri Transport & Environment (T&E) so prepričani, da bi prihod cenovno dostopnejših majhnih električnih avtomobilov pospešil uveljavitev brezemisijskih avtomobilov v Evropi. Foto: MMC RTV SLO/Volkswagen

V študiji Transport & Environment (T&E), ki temelji na analizi svetovalne družbe Syndex, je za prodajo majhnih cenejših električnih vozil ključno, da proizvodni stroški padejo, prav tako računajo, da bodo baterije za vozila B razreda do leta 2025 postale bistveno cenejše.

Pri T&E so prepričani, da bi lahko razpoložljivost manjših, cenovno dostopnejših električnih vozil močno vplivala na pospešek prodaje električnih avtomobilov in bo ključnega pomena, če se želijo evropski proizvajalci avtomobilov ubraniti izziva kitajskih podjetij, ki se širijo v Evropo.

Evropski proizvajalci lahko dosežejo razumno 4-odstotno stopnjo dobička za majhno baterijsko električno vozilo, proizvedeno v Evropi leta 2025, piše v poročilu. Pri tem naj bi stroški baterij padli pod 100 evrov na kWh, kar je v skladu z napovedmi BloombergNEF in tudi drugih analitičnih podjetij.

Poročilo upošteva še druga znižanja neposrednih stroškov, hkrati pa ohranja široka pričakovanja industrije glede posrednih stroškov in pribitkov. Vozilo B-segmenta bi imelo 40 kWh baterijo in doseg med 250 in 300 kilometri.