Trije nameščeni paketi akumulatorjev modelu eActros 600 v serijski proizvodnji zagotavljajo skupno kapaciteto več kot 600 kWh, dva elektromotorja, ki sta sestavni del novega električnega gonila koles, pa zagotavljata trajno moč 400 kW in največjo moč več kot 600 kW. Foto: Daimler Truck
Trije nameščeni paketi akumulatorjev modelu eActros 600 v serijski proizvodnji zagotavljajo skupno kapaciteto več kot 600 kWh, dva elektromotorja, ki sta sestavni del novega električnega gonila koles, pa zagotavljata trajno moč 400 kW in največjo moč več kot 600 kW. Foto: Daimler Truck

S skupno maso 40 ton naj bi z enim polnjenjem eActros 600 prevozil vsaj 500 kilometrov in glede na zmogljivost polnilne infrastrukture naj bi ga bilo mogoče napolniti v pol ure.

V eActros 600 so vgradili tri pakete baterij skupne bruto kapacitete 621 kWh oziroma neto uporabne kapacitete kar 600 kWh, uporabnih je torej več kot 96 odstotkov. Poleg tega, da lahko litij-železo-fosfatne baterije napolnimo do konca, pa je njihova prednost tudi v tem, da jih lahko redno polnimo hitro. In to ne zgolj s 350 kilovati, kar velja pri avtomobilih za super hitro, tovornjak polnimo mega hitro.

Poleg cestnega vlečnega vozila bo podjetje Mercedes-Benz Trucks takoj po uvedbi na trg izdelovalo tudi različice šasije vozil eActros 600 s kesonom. To strankam ponuja številne druge možnosti uporabe v popolnoma električnem transportu. Foto: Daimler Truck
Poleg cestnega vlečnega vozila bo podjetje Mercedes-Benz Trucks takoj po uvedbi na trg izdelovalo tudi različice šasije vozil eActros 600 s kesonom. To strankam ponuja številne druge možnosti uporabe v popolnoma električnem transportu. Foto: Daimler Truck

Preboj na področju baterij

Mercedesove baterije so plod razvoja kitajskega baterijskega giganta CATL, to je točno tisto podjetje, ki nam je pred kratkim v Münchnu pokazalo LFP-baterijo za osebni avtomobil, ki zmore v manj kot desetih minutah povrniti za 400 kilometrov dosega. In ker to lahko počnemo redno, bo baterija še vedno obdržala svoje najboljše lastnosti. To zdaj res pomeni neko novo razsežnost elektromobilnosti, ker nam omogoča, da bomo lahko tudi v električni dobi šli na današnji bencinski servis in se oskrbeli z energijo. Megavatne polnilnice so seveda šele prihodnost.

V vozilu eActros 600 se uporabljajo akumulatorji s tehnologijo litij-železo-fosfatnih celic (LFP). Te odlikuje predvsem dolga življenjska doba in več uporabne energije. Cilj je, da bi bilo akumulatorje vozila eActros 600 v serijski proizvodnji na polnilnem stebru z močjo okoli enega megavata mogoče napolniti z 20 na 80 odstotkov v precej manj kot 30 minutah. Foto: Daimler Truck
V vozilu eActros 600 se uporabljajo akumulatorji s tehnologijo litij-železo-fosfatnih celic (LFP). Te odlikuje predvsem dolga življenjska doba in več uporabne energije. Cilj je, da bi bilo akumulatorje vozila eActros 600 v serijski proizvodnji na polnilnem stebru z močjo okoli enega megavata mogoče napolniti z 20 na 80 odstotkov v precej manj kot 30 minutah. Foto: Daimler Truck

Nov obraz

Za optimizacijo aerodinamike je Daimler Truck razvil nov oblikovalski jezik za voznikovo kabino vozila, ki povzema elemente konceptnega prototipa, predstavljenega na IAA-ju 2022. Poudarek je bil na kiparski obliki, so nam povedali na predstavitvi. Zunanja ogledala so popolnoma digitalna, radarski senzorji so vgrajeni za žarometi, odprtine za dovod zraka pa so idealno nameščene pod voznikovo kabino.

Vabimo vas, da vozilo in njegove prednosti podrobneje spoznate v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.