Audi A3 e-tron je prejel najvišjo oceno za varnost Euro NCAP. Foto: Euro NCAP
Audi A3 e-tron je prejel najvišjo oceno za varnost Euro NCAP. Foto: Euro NCAP

Na zadnjih letošnjih preizkusih varnosti Euro NCAP so preizkusno razbili štiri nove modele, med katerimi sta bili dve baterijski vozili.
Pri neodvisni organizaciji, ki se ukvarja z varnostjo vozil, Euro NCAP, so testirali novi jeep renegade, ki je dvojček prihajajočega fiata 500X, hibridni audi A3 sportback e-tron, prenovljeni kia soul in njegovo električno različico soul EV. Audi in jeep sta si prislužila najvišjo oceno za varnost, 5 zvezdic, obe različici korejskega soula pa štiri zvezdice, pri čemer gre omeniti, da se je električni model izkazal za varnejšega.
Renegade bolj varen kot hibridni A3
Hibridni audi A3 e-tron je prejel visoko oceno, 82 odstotkov točk za zaščito odraslih potnikov. Pri Euro NCAP poudarjajo visoko varnost pri čelnem trku tako za voznika kot za sopotnika. Odlično zaščito daje tudi otrokom. Dobro so ga ocenili tudi pri bočnem trku, slabšo oceno je prejel ob bočnem trku v drog.
Mali terenec jeep renegade je z izjemo asistenčnih sistemov prejel boljše ocene za varnost od Audijevega hibrida. Odlično se je odrezal tako pri simulaciji čelnega kot bočnega trčenja in trčenja ob drog. V Bruslju so kritike namenili sedežema spredaj.
Temeljito prenovljeni korejski model soul se je za manj varnega izkazal pri trku z boka, štiri zvezdice si je prislužil na račun slabše zaščite pešcev in asistenčnih sistemov. Zanimivo je, da si je električni soul EV prislužil kar 84 odstotkov točk za zaščito odraslih potnikov, kar je več kot audi e-tron, in občutno več kot klasični soul, ki je prejel 75 odstotkov točk.
Nagrada za sistem za prepoznavanje pešcev
Pri Euro NCAP-u so z nagrado Euro NCAP advanced odlikovali BMW, in sicer za sistem opozorila o zaznanem pešcu s funkcijo zaviranja. Sistem analizira razmere v prometu na podlagi informacij, ki jih pridobi kamera. Ko je zaznano mogoče trčenje s pešcem, sistem voznika pozove k ukrepanju s prikazom in opozorilnim piskom v kombiniranem instrumentu, medtem ko se zavorni sistem prednastavi za hitro zaviranje. Pripravljenost zavor podpira voznika z maksimalno upočasnitvijo, kar zagotavlja najkrajšo možno zavorno pot, tudi če zavorni pedal ni pritisnjen do dna. V primeru sile sistem neodvisno aktivira zavore in s tem zagotovi manjšo hitrost trka. Poseg lahko vozilo z nizko potovalno hitrostjo pripelje do popolne ustavitve.