Medtem ko je EU-ju v zadnjih 30 letih uspelo zmanjšati izpuste toplogrednih plinov na številnih področjih, CO2 iz prometnega sektorja še naprej narašča. Leta 2021 je predstavljal 23 odstotkov skupnih izpustov toplogrednih plinov v EU-ju, pri čemer so osebni avtomobili odgovorni za več kot polovico te številke. Foto: EPA
Medtem ko je EU-ju v zadnjih 30 letih uspelo zmanjšati izpuste toplogrednih plinov na številnih področjih, CO2 iz prometnega sektorja še naprej narašča. Leta 2021 je predstavljal 23 odstotkov skupnih izpustov toplogrednih plinov v EU-ju, pri čemer so osebni avtomobili odgovorni za več kot polovico te številke. Foto: EPA

Kljub ciljem zmanjšanja, določenim leta 2010 za na novo registrirana vozila, se izpusti vozil v Evropi niso zmanjšali, kar ogroža zeleno agendo Evrope, oceno Evropskega računskega sodišča (ECA) povzema tiskovna agencija Reuters.

V izjavi je Evropsko računsko sodišče navedlo, da so po letu 2010 proizvajalci avtomobilov izkoristili vrzeli v zahtevah glede testiranja in zmanjšane izpustov dosegli v laboratoriju, ne pa tudi v dejanskih razmerah na cesti. Afera "Dieselgate" – ko je Volkswagen leta 2015 priznal, da je opremil 11 milijonov avtomobilov po vsem svetu s programsko opremo, ki je goljufala pri testih dizelskih izpustov – so uvedli nov laboratorijski preskusni cikel, ki bolje odraža dejanske izpuste na cesti. Obvezen je postal septembra 2017.

"To je dejansko zmanjšalo (vendar ne odpravilo) vrzel med laboratorijskimi in dejanskimi izpusti. Realni izpusti iz običajnih avtomobilov – ki še vedno predstavljajo skoraj tri četrtine registracij novih vozil – se niso zmanjšali," Reuters navaja revizorje.

"Zelena revolucija v EU-ju se lahko zgodi le, če bo veliko manj onesnažujočih vozil, a izziv je ogromen," je v izjavi dejal Pietro Russo, član Evropskega računskega sodišča, ki je vodil revizijo. "Pravega in oprijemljivega zmanjšanja izpustov CO2-ja iz avtomobilov ne bo, dokler bodo prevladovali motorji z notranjim zgorevanjem, hkrati pa je elektrifikacija voznega parka v EU-ju velik podvig," še dodaja Russo.