Toyota pripravlja naslednika priusa plug-in. Foto: Toyota
Toyota pripravlja naslednika priusa plug-in. Foto: Toyota

Toyota je s priusom leta 1997 začela hibridno zgodbo, a ji danes zelo uspešno sledijo številni, od Forda do Volkswagna in Honde. Pri Toyoti zato že razmišljajo o novi strategiji. Oznanili so tudi, da bodo junija letos končali proizvodnjo različice plug-in hibridnega priusa.
Nathan Kokes iz ameriškega oddelka Toyote, zadolžen za marketing, je uradno naznanil konec proizvodnje in tudi to, da bo naslednik priusa plug-in kupcem na voljo že leta 2016. To je zelo nenavadno, saj se model po navadi takoj nadomesti z novo ali prenovljeno generacijo.
Golf GTE z dvakrat daljšim dosegom na elektriko
Pri Toyoti niso razkrili, kaj je vzrok za to. Dovolj je, da pogledamo, kakšne so smernice v avtomobilski industriji, ki jih narekujejo tudi nizke cene pogonskih energentov, zato so hibridi nekoliko v ozadju. Drugi vzrok je prihod konkurentov. Ford C-Max energi in volkswagen golf GTE tekmujejo za iste kupce kot Toyota, ki ima v ZDA še več konkurentov, tudi Chevroleta, ki najavlja baterijskega volta.
Toyota je sicer priusa v različici priključnega hibrida predstavila leta 2011 na avtomobilskem salonu v Frankfurtu. Poganja ga kombinacija 1,8-litrskega bencinskega motorja z notranjim izgorevanjem s 73 kilovatov moči in električnega motorja s 60 kilovatov moči, skupaj pa proizvedeta 100 kilovatov moči. Polna, 4,4 kWh litij-ionska baterija omogoča do 25 kilometrov vožnje samo na elektriko. V kombinaciji hibridnega in električnega načina vožnje je povprečna poraba 2,1 litra goriva na 100 kilometrov, izpust CO2 pa 49 gramov na kilometer, kar je 45 odstotkov bolje kot pri klasičnem priusu.
Kje je težava? Tako volkswagen golf GTE kot hibridni audi A3 e-tron zmoreta s polno baterijo prevoziti do 50 kilometrov, kar je še enkrat bolje od tega, kar zmore Toyota.
Priključni hibridi imajo lepo prihodnost
Plug-in oziroma priključni hibridi imajo velik prodajni potencial, tudi v Evropi. Analitiki ocenjujejo, da bo prodaja priključnih hibridov v Evropi že leta 2019 višja od klasičnih hibridov. Zaradi nižjih cen bencina in dizla je lani prodaja hibridov in priključnih hibridov v Evropi rasla počasneje.
Skupaj so po podatkih Jato Dynamics prodali 232.343 tovrstnih vozil, kar je osemodstotna rast, od tega je bilo 40.000 priključnih hibridov. Daleč na prvem mestu po prodaji je bila ravno Toyota, ki si je skupaj s svojo luksuzno znamko Lexus odrezala skoraj tričetrtinski kos pogače, vse to zahvaljujoč klasičnim hibridom.
Toyota prius plug-in je bila med priključnimi hibridi, prodanimi v Evropi, lani šele na 6. mestu s 1.114 prodanimi modeli, kar je 77-odstotni padec prodaje v primerjavi z letom 2013. Najbolje prodajan priključni hibrid v Evropi je mitsubishi outlander PHEV. Leta 2014 so jih prodali 19.885, kar je 141 odstotkov več kot leto prej.