Novi koncept združuje aerodinamiko z izvirnimi oblikovalskimi rešitvami. Foto: Audi
Novi koncept združuje aerodinamiko z izvirnimi oblikovalskimi rešitvami. Foto: Audi

Frankfurt je v primerjavi z Ženevo salon, kjer so v ospredju predstavitve serijskih modelov. Audijeva glavna zvezda je bila zato novi A4, a nič manj zanimiva ni zasnova električno gnanega e-trona quattro, ki ponuja več kot 500 kilometrov akcijskega radija za optimalno funkcionalnost.
Količnik zračnega upora 0,25, kar je ob električnem pogonu z močjo do 370 kilovatov glavni poudarek Audijevega konceptnega vozila e-tron quattro, predstavljenega na mednarodnem avtomobilskem salonu (IAA) 2015 v Frankfurtu, s katerim Nemci najavljajo prihodnost električne mobilnosti. Ta bo temeljila na športnosti, učinkovitost in funkcionalnosti.
"Audi bo na začetku leta 2018 predstavil popolnoma električno gnano športno-terensko vozilo višjega avtomobilskega razreda,“ pravi prof. dr. Ulrich Hackenberg, direktor Audijevega tehničnega razvoja.
Trije elektromotorji
Električna moč izkorišča moč treh elektromotorjev – eden poganja sprednjo, dva pa zadnjo premo. Njihova skupna moč znaša 320 kilovatov. Ko delujejo vsi motorji skupaj, lahko vozilo za kratek čas doseže moč celo 370 kilovatov in več kot 800 Nm navora. Koncept od 0 do 100 km/h pospeši v 4,6 sekunde, tako da lahko hitro doseže tudi elektronsko omejeno najvišjo hitrost 210 km/h.
Inteligentni pogonski menedžment se prilagaja položaju. Voznik izbere stopnjo rekuperacije, vozni program S ali D in način uravnavanja vozne dinamike v sistemu audi drive select. Pri športnem načinu prestavljanja na ovinkasti cesti sistem za nadzor navora (Torque Control Manager) glede na potrebe navor aktivno porazdeli med zadnji kolesi – t. i. princip "torque vectoring", ki omogoča maksimalno dinamičnost. Litij-ionska baterija je integrirana v dno potniške celice in vozilu omogoča uravnoteženo porazdelitev osnih obremenitev ter nizko težišče. Kapaciteta baterije je 95 kWh in omogoča več kot 500 km akcijskega radija. Sistem za kombinirano polnjenje podpira polnjenje z enosmernim in izmeničnim tokom. Na polnilnem stebričku z močjo 150 kW in enosmernim tokom bo baterija popolnoma napolnjena že v približno 50 minutah. Alternativno je študija zasnovana tudi za tehnologijo Audijevega brezžičnega polnjenja z uporabo indukcijske tehnologije.
Kreativne oblikovalske rešitve
Sistem zračnega vzmetenja z uravnavanim blaženjem karoserijo pri visoki hitrosti spusti, s čimer zmanjša zračni upor. Dinamično štirikolesno krmiljenje omogoča, da se glede na hitrost in vozni položaj zadnji kolesi obrneta v isto ali v nasprotno smer kot sprednji kolesi, kar povečuje okretnost.
Posebnost je združitev aerodinamike s kreativnimi oblikovalskimi rešitvami. Zaradi izjemno nizkega steklenega ohišja, ki je močno potegnjeno proti zadku, silhueta deluje kupejevsko. Aerodinamični elementi z električnim pomikom na pokrovu motornega prostora, na stranicah in na zadku pri hitrosti od 80 km/h naprej po potrebi izboljšujejo zračni tok ob vozilu in skozenj – primer intenzivnega razvoja v vetrnem kanalu. Vertikalni ostro začrtani robovi stranic in popolnoma zaprto dno vozila z novo zasnovo mikrostruktur poskrbijo za manjši zračni upor. Kamere nadomeščajo zunanja ogledala.
Na sprednjem delu vozila so vse funkcije žarometov realizirane z matrično lasersko tehnologijo. Tudi zadnje luči so sestavljene iz dveh delov. Zgornji del sestavlja po devet rdečih OLED-enot, ki opravljajo funkcijo zadnjih luči, pod katerimi so dodatne tri OLED-enote. Novi Audijev virtualni ukrivljeni OLED-prikazovalnik je nadgradnja virtualnega prikazovalnika, ki so ga serijsko začeli izdelovati leta 2014. Konceptna študija vsebuje vse tehnologije, ki so jih v Ingolstadtu razvili za avtonomno vožnjo: radarske senzorje, videokamero, ultrazvočne senzorje in laserski čitalnik. Posredovani podatki se združujejo v centralnem krmilniku asistenčnih sistemov, nameščenem v prtljažniku, ki v realnem času izračunava celostni model okolice vozila ter podatke daje na razpolago vsem asistenčnim sistemom ter sistemom za avtonomno vožnjo. Tudi te tehnologije so tik pred uvedbo v serijsko proizvodnjo.