Na ZPS-ju so pojasnili, da so na splošno ocene za večino avtomobilov in znamk precej ugodne, upoštevati pa je treba, da kakršna koli okvara lastniku prinese kar nekaj nevšečnosti in tudi stroškov z odpravo, zato je pomembna vsaka točka, ki izhaja iz praktičnih izkušenj članov potrošniških organizacij. Foto: Pixabay
Na ZPS-ju so pojasnili, da so na splošno ocene za večino avtomobilov in znamk precej ugodne, upoštevati pa je treba, da kakršna koli okvara lastniku prinese kar nekaj nevšečnosti in tudi stroškov z odpravo, zato je pomembna vsaka točka, ki izhaja iz praktičnih izkušenj članov potrošniških organizacij. Foto: Pixabay

Poleg slovenskih uporabnikov so v raziskavi sodelovali še kupci iz Belgije, Češke, Francije, Italije, Nizozemske, Portugalske in Slovaške.

Iz Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS) so pojasnili, da so potrošniške organizacije svojim članom poslale vprašalnik, dostop pa je bil zaradi neodvisnosti in nepristranskosti omejen z edinstveno kodo. Tako so zagotovili, da je vsak potrošnik lahko podal odgovor za največ dva avtomobila, pri čemer je analiza razdeljena na oceno zadovoljstva in oceno zanesljivosti.

V analizi so upoštevali zgolj avtomobile oziroma posamezne modele, stare od šest mesecev do dvanajst let, za katere so dobili najmanj 30 odgovorov, in znamke, za katere so prejeli najmanj 40 odgovorov.

Na vrhu po zanesljivosti japonske znamke

Pri zanesljivosti znamk je absolutni zmagovalec Lexus s kar 98 točkami, sledita mu Subaru in Suzuki s po 93 točkami, peterico končujeta Toyota in Cupra s po 91 točkami. Kot najbolj zanesljivi avtomobili so se izkazali fiat panda z litrskim hibridnim motorjem, tesla model Y, lexus NX z 2,5-litrskim hibridnim motorjem prejšnje generacije (do letnika 2021) in suzuki ignis z 1,2-litrskim hibridnim motorjem.

Težave, ki lahko vplivajo na delovanje avtomobila, so v raziskavi razdelili na 18 posameznih sklopov, ki imajo v oceni različno težo. Za primerjavo: zavorni sistem ima štirikrat večjo težo kot ogrevanje in ventilacija ter dvakrat večjo kot izpušni sistem. Pri oceni so upoštevali še resnost težave in število prevoženih kilometrov. Foto: Shutterstock
Težave, ki lahko vplivajo na delovanje avtomobila, so v raziskavi razdelili na 18 posameznih sklopov, ki imajo v oceni različno težo. Za primerjavo: zavorni sistem ima štirikrat večjo težo kot ogrevanje in ventilacija ter dvakrat večjo kot izpušni sistem. Pri oceni so upoštevali še resnost težave in število prevoženih kilometrov. Foto: Shutterstock

Kot najmanj zanesljivi modeli so se glede na odgovore članov potrošniških organizacij izkazali alfa romeo giulietta z 1,6-litrskim dizelskim motorjem (izdelovali so jo do letnika 2020), električni volkswagen ID.3, volkswagen sharan z 2-litrskim dizelskim motorjem in ford c-max z 1,6-litrskim dizelskim motorjem. Med znamkami so na dnu lestvice zanesljivosti Land Rover (64 točk), tudi Opel s 76 točkami je precej oddaljen od peterice znamk z 80 točkami (Citroën, Ford, Lancia, Peugeot in Volkswagen).

Manj okvar, manj nezaželenih stroškov

Indeks zanesljivosti znamke, avtomobila ali njegove izvedenke predstavlja povprečje vseh ocen, zbranih iz odgovorov za posamezni avtomobil določene znamke. Pri izračunu indeksa so upoštevali število in vrsto težav, ki so se zgodile od nakupa avtomobila, resnost omenjenih težav (sodelujoči so resnost ocenili kot manjšo, srednjo ali veliko), starost avtomobila in število prevoženih kilometrov.

Kot pravi Boštjan Okorn, vodja testiranja na Zvezi potrošnikov Slovenije, je ocena zanesljivosti in zadovoljstva z avtomobili lahko dober kazalnik, kaj vas bo čakalo med lastništvom določenega modela. Predvsem za kupce rabljenih avtomobilov je raziskava lahko pomembna utež na tehtnici, ki pretehta v smeri modelov in znamk z večjo zanesljivostjo. To namreč pomeni tudi nižje stroške vzdrževanja zaradi neželenih okvar. Dolgoročno naj bi se bolj zanesljive znamke tudi bolje prodajale, čeprav se zdi, da je pri priljubljenosti med kupci včasih pomembnejše še kaj drugega kot samo indeksi zanesljivosti.