Milijoni gledalcev po svetu so uživali v prehitevanjih, kot da bi šlo za sprintersko preizkušnjo, in ne za 24-urni maraton. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Milijoni gledalcev po svetu so uživali v prehitevanjih, kot da bi šlo za sprintersko preizkušnjo, in ne za 24-urni maraton. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Le Mans. Stoletna tradicija pisanja dirkaških sanj in lova za dirkaško slavo. Trinajst in pol kilometra dolg krog na najslovitejši dirki na svetu je gostil več kot 60 dirkalnikov in 180 dirkačev, ki kljubujejo izzivom vzdržljivosti, narave, dirkaške tehnike in koncentracije.

Pravzaprav bi stota obletnica težko prišla ob bolj pravem času. Po nekaj letih rahlega zatišja je bilo na startu kar šestnajst dirkalnikov najvišjega razreda – Hypercar. Od branilca naslova Toyote pa do najuspešnejše ekipe Le Mansa Porscheja, pa domače, francoske ekipe Peugeota, vrnil se je Ferrari, najglasnejši dirkalnik na startu, ameriški Cadillac in za nameček še dve manjši ekipi, ki osvajata navijaška srca – Glickenhaus in Vanwall.

Vztrajnostne dirke niso le dveurni rockovski koncert, so večdnevni festival – tudi navijaški festival. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Vztrajnostne dirke niso le dveurni rockovski koncert, so večdnevni festival – tudi navijaški festival. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

To je moštveni šport

Vztrajnostno prvenstvo je z novimi pravili, ki so ga v resnici nekoliko poenostavila, dobilo nov zagon. In v dirkaškem "paddocku" smo se ponovno veliko pogovarjali o tem, katera ekipa bo stopila na najvišjo stopničko. Prepričan sem, da je med vami veliko takih, ki ste odlični poznavalci dirk formule 1. Na dirki formule 1 se ugasnejo rdeče luči, nato pa si ne upamo niti trzniti z očesom, da ne bi zamudili kakšnega odločilnega in za razplet dirke ključnega dogodka, ko se dirkalniki začnejo boriti za pozicije.

Pnevmatike so ena izmed komponent vozila, ki je med 24-urno preizkušnjo najbolj na udaru. Ničkolikokrat se je namreč že zgodilo, da so prav te oziroma pametno ravnanje z njimi odločili o končnem zmagovalcu. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Pnevmatike so ena izmed komponent vozila, ki je med 24-urno preizkušnjo najbolj na udaru. Ničkolikokrat se je namreč že zgodilo, da so prav te oziroma pametno ravnanje z njimi odločili o končnem zmagovalcu. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Pri vztrajnostnih dirkah pa je nekoliko drugače. Vztrajnostne dirke so moštveni šport. Tu ne gre le za surovo hitrost dirkača, ampak za sposobnost delati točno to, kar je v danem trenutku dirke najbolj smiselno. Tudi meni je, sicer neprimerljivo z Le Mansom, pa vendar, uspelo odpeljati nekaj vztrajnostnih dirk in tako vsaj delno spoznati njihove zakonitosti. Recimo, kljub temu da izmed članov našega moštva takrat nisem dosegal najboljših časov krogov, mi je z nekaj sreče in dobro taktično odločitvijo pri postanku v boksih uspelo prehiteti nekaj ključnih tekmecev.

Ko se je noč prevesila v jutro, je bila dirka daleč od odločene. Do takrat so se ekipe menjale v vodstvu. Nekaj časa je vodil Porsche, nekaj časa Peugeot, a bolj ko se je dogajanje približevalo karirasti zastavici, je bilo jasno, da se bosta za zmago tokrat udarila dva. Toyota in Ferrari. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Ko se je noč prevesila v jutro, je bila dirka daleč od odločene. Do takrat so se ekipe menjale v vodstvu. Nekaj časa je vodil Porsche, nekaj časa Peugeot, a bolj ko se je dogajanje približevalo karirasti zastavici, je bilo jasno, da se bosta za zmago tokrat udarila dva. Toyota in Ferrari. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Dobro pa se spominjam tudi, kako grenak je občutek dirkača v dirkalniku, ko njegova napaka, če na primer obstane v pesku, iz dirke izloči tudi njegova moštvena kolega. In kako bi lahko opisali dogajanje v uvodnih urah letošnje dirke? Še najbolj bi ustrezal izraz “popoln kaos”.

Predlagamo, da pripnete varnostni pas in nam prisedete ob tem adrenalinskem doživetju, ki dviga kocine. Vabljeni k ogledu videoreportaže iz prve vrste dirkaške drame in spektakla ob 100. obletnici 24 ur Le Mansa.