Številni lastniki so svojega yuga tudi malce 'olepšali'. Foto:
Številni lastniki so svojega yuga tudi malce 'olepšali'. Foto:
Yugo je bil izredno priljubljen v vseh državah nekdanje Jugoslavije.
Pogled pod pokrov.

Že na začetku meseca smo pisali, da se je družba Fiat avtomobili Srbija odločila, da bo ukinila proizvodnjo modelov zastava 101, yugo in yugo florida - vsaj v Srbiji (izdelovali naj bi jih v Afriki). Po poročanju agencije AP pa se obdobje Zastavinih "paradnih konj" končuje.

Medtem ko si je v ZDA prislužil sloves enega najslabših uvoženih avtov, ga bodo v državah nekdanje Jugoslavije, kjer uživa skoraj status ikone, zagotovo pogrešali, piše ameriška tiskovna agencija AP.

Yugo - čez lužo tarča posmeha
Yugo je kmalu po tem, ko je leta 1986 prispel na ameriško tržišče, postal tarča posmeha v ameriških avtomobilskih revijah, ob čemer so ga označevali kot "komaj kvalificiran za avto" in "sestavljeno vrečo vijakov in matic". Ameriški lastniki so se ob tem pritoževali zaradi pogostih odpovedi motorja in težav pri menjavanju hitrosti - menjalna ročica naj bi večkrat vozniku ostala kar v roki. Klub temu pa je bilo v ZDA pred bankrotom družbe Yugo America, ki ga je uvažala, prodanih več kot 100.000 jugov.

"Seveda yugo ni bil nikoli BMW ali cadillac, ampak mislim, da ga večina Američanov ni znala ceniti," je medtem povedal Momčilo Spajić, ponosen srbski lastnik yuga - enega izmed skoraj 800.000 yugov, ki jih je od leta 1980 proizvedla tovarna avtomobilov Zastava.

"Tu gre za vožnjo v najbolj naravni obliki. Čutiš vsako izboklino, škripanje in tresljaj in lahko uživaš v sladkem vonju bencina in izpušnih plinov," je dejal Spajić in dodal, da ga ne more nadomestiti noben drug avtomobil.

Ste (bili) tudi vi ponosen lastnik yuga? Vabljeni k nalaganju fotografij na Moj splet.

V nekdanji Jugoslaviji je imel status ikone
Čeprav je v ZDA doživel polom, je imel v republikah nekdanje Jugoslavije nekakšen status ikone - podobno kot Volkswagnov hrošč v zahodni Nemčiji ali trabant v vzhodni. Prav tako so ga izvažali v države Vzhodne Evrope, a ne v tolikšnem številu kot v ZDA.

Zastava končuje proizvodnjo legendarnega avtomobila, ker namerava njen novi lastnik, italijanski Fiat, začeti proizvodnjo svojega punta. Ko so se delavci Zastave pripravljali na slovo od njihovega največjega komercialnega uspeha, so na zadnji yugo namestili znak, na katerem je napisano: Čao, nema više (Adijo, ni več).

A. M.

V spodnji fotogaleriji si lahko ogledate še nekaj zanimivih "predelav" yuga.