EDAG light cocoon izraža možnost, da bodo avtomobili v prihodnosti spreminjali barvo in vzorce. Foto: EDAG
EDAG light cocoon izraža možnost, da bodo avtomobili v prihodnosti spreminjali barvo in vzorce. Foto: EDAG

EDAG Engineering bo prihodnje leto na avtosalonu v Ženevi predstavil konceptno vozilo, ki združuje futuristično obliko in nove tehnologije.
Nemško inženirsko podjetje, ki se ukvarja tudi z letalsko in vesoljsko tehnologijo, je zasnovalo vozilo prihodnosti, poimenovano "svetlobna buba" (Light Cocoon). Koncept nima klasične avtomobilske karoserije, ampak s procesom 3D tiskanja izdelano "okostje" prekrito z odporno in čvrsto tkanino. Mrežasta tkanina se imenuje Texapore Softshell.
Prevleka lažja od papirja
Šef, odgovoren za nove tehnologije pri EDAG, Jörg Ohlsen, je pojasnil, da teža inovativne tkanine vozila ne presega 19 gramov na kvadratni meter in je štirikrat lažja od papirja, tehnika 3D-tiskanja pa omogoča vpeljavo novih materialov v avtomobilsko industrijo.
"Tudi, če se zamisel sliši še tako futuristična, ima nov pristop svoj čar," je dejal inženir. Posebnost tkanine, ki so jo razvili pri tekstilnem velikanu Jack Wolfskin, znanem po izdelovanju vodoodpornih jaken za prosti čas, je, da lahko s pomočjo svetlobne tehnologije pod njo, spreminja barve in vzorce.
EDAG ni prvi
Mrežasta tkanina za avtomobile lahko korenito spremeni izdelavo ultralahkih avtomobilov v prihodnosti, so prepričani Nemci. Zamisel je podobna prototipu BMW Gina iz leta 2008, ki je takrat ponudil vpogled v nove rešitve, ki so se nanašale na oblikovanje in funkcionalnost vozil prihodnosti, kot je brezstična vrhnja plast na karoseriji narejena iz prilagodljivih materialov.
Pri EDAG odgovarjajo kritikom, ki imajo pomisleke o varnosti vozil narejenih s 3D-tiskanjem. "Sledimo viziji trajnostnega razvoja," pojasnjuje vodja oblikovalcev Johannes Barckmann in pojasnjuje, da se deli, natisnjeni s 3D-tiskanjem, uporabijo le tam, kjer je to praktično, varno in nujno potrebno. Barckmann dodaja, da je do industrijske uporabe 3D-tiskalnikov še dolga pot, koncept pa je lahko simbol inženirske svobode.
Pri EDAG-u niso izdali informacij o pogonu. Več bo znano ob razkritju na avtosalonu v Ženevi, marca 2015.