Foto: EPA
Foto: EPA

Platforma Googlovih avtomobilskih storitev (GAS), ki jo ameriški tehnološki velikan licencira proizvajalcem vozil, zajema storitve Google Zemljevidi, različico trgovine z aplikacijami Google Play in Googlovega asistenta za glasovno upravljanje.

"Še posebej smo kritični do tega, da Google ponuja svoje storitve za informacijsko-razvedrilne sisteme zgolj kot paket, saj to zmanjšuje možnosti njegovih tekmecev, da svoje storitve prodajajo kot posamezne storitve," je pojasnil vodja zveznega urada za kartele Andreas Mundt.

Andreas Mundt je bil kritičen do Googlovih praks. Foto: EPA
Andreas Mundt je bil kritičen do Googlovih praks. Foto: EPA

Urad za kartele je Googlovo matično podjetje Alphabet v predhodni pravni oceni opozoril, da namerava prepovedati različne nepoštene prakse, povezane s platformo GAS, ki bi lahko omejevale konkurenco. Google ima zdaj priložnost, da se na obtožbe odzove. Nemški urad je lani začel preiskavo storitve Google Zemljevidi, da bi ugotovil, ali omejitve pri združevanju platforme s storitvami digitalnih zemljevidov tretjih pravnih oseb škodijo konkurenci. Ta preiskava še poteka.

Urad je lani ob tem Alphabet označil za podjetje "izjemnega pomena za konkurenco na trgih", kar je omogočilo natančnejše spremljanje morebitne zlorabe njegovega položaja na trgu.

Tudi drugi tehnološki velikani – Amazon, Apple in Meta – so se znašli pod drobnogledom nemškega regulatorja, kar je omogočila nova nemška zakonodaja. Nemški zakon o preprečevanju omejevanja konkurence, ki je začel veljati leta 2021, daje zveznemu uradu za kartele večja pooblastila za zatiranje omejevalnega vedenja tehnoloških velikanov, poroča STA.