Nova, četrta generacija modela škoda superb bo na trg prišla 90 let po predstavitvi zgodovinskega modela superb, ki so ga izdelovali med letoma 1934 in 1949. Foto: Škoda
Nova, četrta generacija modela škoda superb bo na trg prišla 90 let po predstavitvi zgodovinskega modela superb, ki so ga izdelovali med letoma 1934 in 1949. Foto: Škoda

Nova, četrta generacija modela škoda superb bo predstavljena to jesen, 90 let po predstavitvi zgodovinskega prvega modela serije superb, ki so ga izdelovali med letoma 1934 in 1949.

Več kot 50 let pozneje je Škoda predstavila prvo generacijo sodobnega superba, ki je naznanila ponovni vstop znamke Škoda v srednji avtomobilski razred. Naslednje poglavje zgodbe o uspehu se je začelo leta 2008 s predstavitvijo druge generacije modela. Modelska serija je bila takrat prvič na voljo v dveh karoserijskih izvedbah. Tretja generacija, ki je na trgu od leta 2015, je prva serija superba, ki je izdelana na koncernski prečni modularni platformi MQB. Leta 2019 so ponudbo razširili s priključno hibridno različico superb iV.

Večina motorjev je imela šest valjev, izjema je bil superb 4000, ki je imel pod motornim pokrovom motor V8. Foto: Škoda
Večina motorjev je imela šest valjev, izjema je bil superb 4000, ki je imel pod motornim pokrovom motor V8. Foto: Škoda

Zgodovinski superb v marsičem inovativen

Ko so leta 1934 začeli izdelovati model superb, je Škoda že izdelovala več modelov. Vendar je bil superb v marsičem inovativen: vgrajena električna napeljava je delovala s takrat novim 12-voltnim sistemom, ki se v vozilih uporablja še danes. Superb je tako kot nekateri drugi avtomobili tistega časa temeljil na inovativno zasnovani šasiji: namesto tradicionalnega letvenega okvirja je imel napreden okvir z osrednjo cevjo, ki se je spredaj delil na dva nosilca. Skozi cev okvirja je potekala pogonska gred. Takšna zasnova je omogočala tudi več prostora za posamične kolesne obese spredaj in tudi zadaj, kar je zagotavljalo vrhunsko udobje med vožnjo. Bil je tudi prvi model znamke z enokrožnim hidravličnim zavornim sistemom, ki je hkrati deloval na vsa štiri kolesa.

Superb je tako kot nekateri drugi avtomobili tistega časa temeljil na inovativno zasnovani šasiji. Foto: Škoda
Superb je tako kot nekateri drugi avtomobili tistega časa temeljil na inovativno zasnovani šasiji. Foto: Škoda

Tudi motor V8

V času proizvodnje so leta 1938 začeli vgrajevati novo razvite motorje OHV z zgoraj ležečimi ventili. Za razliko od nekaterih predhodnikov, kot je bil luksuzni hispano-suiza, je bil superb v celoti razvit pri Škodi. Karoserija, ki so jo leta 1939 precej posodobili, je bila izdelana iz pločevinastih plošč, pritrjenih na lesen okvir, kar je omogočalo izdelavo različnih karoserijskih izvedb. V 13 letih, kolikor so ga proizvajali, so izdelali pet civilnih in tri vojaške različice. Vozilo je bilo na voljo z motorji SV ali OHV z močjo od 40,5 do 70,7 kW in gibno prostornino od 2.492 do 3.991 cm3.

Večina motorjev je imela šest valjev, izjema je bil superb 4000, ki je imel pod motornim pokrovom motor V8. Tako je imel superb 4000 največjo moč in največjo gibno prostornino izmed vseh modelov v seriji. Eden od redkih ohranjenih primerkov superba 4000 je zdaj med najdragocenejšimi eksponati Škodinega muzeja v Mladi Boleslav. Med letoma 1934 in 1949 je bilo izdelanih okrog 900 civilnih in 1.600 vojaških vozil vseh različic modela superb.