Pnevmatika, izdelana iz inovativnih materialov, ima asimetričen vzorec za boljši oprijem na suhih površinah in površinah s slabšim oprijemom. Ima tudi novo aerodinamično bočnico, ki izboljša stabilnost in porabo, ter inovativno mešanico, ki podaljšuje njegovo življenjsko dobo. Foto: Goodyear
Pnevmatika, izdelana iz inovativnih materialov, ima asimetričen vzorec za boljši oprijem na suhih površinah in površinah s slabšim oprijemom. Ima tudi novo aerodinamično bočnico, ki izboljša stabilnost in porabo, ter inovativno mešanico, ki podaljšuje njegovo življenjsko dobo. Foto: Goodyear

Svetovalno podjetje S&P Global napoveduje, da bo do leta 2029 97 odstotkov na novo proizvedenih vozil v Evropi vsaj delno elektrificiranih, 61 odstotkov teh pa bo čistih baterijskih električnih vozil (BEV). Električni avtomobili, ki so praviloma težji, imajo večji navor in so tišji od primerljivih avtomobilov z motorjem z notranjim zgorevanjem, potrebujejo nekoliko drugačne pnevmatike s specifično sestavo zmesi. Goodyear je zato prilagodil tudi tehnologijo za izdelavo pnevmatik.

Tehnologija SoundComfort zagotavlja, da se hrup, ki nastane zaradi interakcije med pnevmatikami in cesto, zmanjša, in sicer kar do 50 odstotkov. Vožnja tako postane tišja in udobnejša. Zaradi večje teže in navora električnih vozil so ta pogosteje nagnjena k hitrejši obrabi pnevmatik v primerjavi z običajnimi vozili z motorjem z notranjim zgorevanjem. Goodyearjeva tehnologija Mileage Plus voznikom EV in PHEV omogoča podaljšanje življenjske dobe pnevmatik, saj te dosežejo več prevoženih kilometrov.

Pnevmatika bo šla v prodajo maja najprej v ZDA in bo na voljo v 17 velikostih, zasnovanih za limuzine in SUV-je, vključno z modeli tesla Y, 3 in S, ford mustang mach-E, chevy bolt, audi Q4 e – tron in drugi. Pozneje naj bi dosegel tudi Evropo. Foto: Goodyear
Pnevmatika bo šla v prodajo maja najprej v ZDA in bo na voljo v 17 velikostih, zasnovanih za limuzine in SUV-je, vključno z modeli tesla Y, 3 in S, ford mustang mach-E, chevy bolt, audi Q4 e – tron in drugi. Pozneje naj bi dosegel tudi Evropo. Foto: Goodyear

Za večji električni doseg

Goodyearjeve tehnologije za zmanjševanje kotalnega upora prispevajo k manjši porabi energije in posledično podaljšujejo doseg vožnje. To podjetje dosega z optimizacijo zgradbe pnevmatike, inovativnimi zmesmi in aerodinamično prilagoditvijo bočnice.

Družina ElectricDrive vključuje tudi povsem novo posebno pnevmatiko za električne avtomobile, ki jo je Goodyear predstavil na letošnjem CES-u. Ima modelno oznako Goodyear ElectricDrive2. V primerjavi s predhodnikom so pri izdelavi v veliko večji meri uporabljeni trajnostni materiali, ki predstavljajo do polovico teže, ima izboljšan kotalni upor in podaljšano življenjsko dobo.

Zanimivi so tudi uporabljeni materiali. Sem spadajo na primer sojino olje, ki se uporablja pri izdelavi pnevmatik, silicijev dioksid iz pepela riževih lupin in naravni kavčuk iz trajnostnih virov.

V Avtomobilnosti redno spremljamo in tudi preizkušamo novosti, ki jih pripravljajo "gumarji". Vabljeni k ogledu videoreportaž iz oddaje Avtomobilnost.