Baterijski sklop se ponaša s kapaciteto 54 kWh, oziroma 51 neto, kar v avengerjevem primeru zadostuje v povprečju za okoli 400, v mestu ob zmerni vožnji pa tudi za več kot 500-kilometrski doseg. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Baterijski sklop se ponaša s kapaciteto 54 kWh, oziroma 51 neto, kar v avengerjevem primeru zadostuje v povprečju za okoli 400, v mestu ob zmerni vožnji pa tudi za več kot 500-kilometrski doseg. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Izbor letošnjega evropskega avtomobila leta je bil pester in nepredvidljiv. Zmagal pa je jeep avenger, ki v prvi vrsti stavi na 100-odstotno električni pogon. V Avtomobilnosti smo ga preizkusili.
Izbor za Evropski avto leta je bil takšen, kot je že zadnjih nekaj let.

Tudi zato, ker se avtomobilska industrija ukvarja s takšnimi ali drugačnimi težavami, posledično pa nekateri napovedani novi avtomobili s prihodom na trg precej zamujajo. V izbor se namreč uvrstijo tisti avtomobili, ki jih lahko preskusimo do konca koledarskega leta, oziroma natančneje do konca novembra. Letošnji zmagovalec se je v izbor uvrstil skozi šivankino uho, saj nas ga je večina žirantov preskusila le dober teden pred glasovanjem in izbiro sedmih finalistov. Vendar pa se je ameriško-italijanski navezi vztrajnost več kot poplačala, saj je jeep avenger gladko osvojil prvo mesto.

Vozniku je največja moč 115 kW (oziroma nekaj malega več kot 155 konjskih moči) na voljo le v voznem programu sport. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Vozniku je največja moč 115 kW (oziroma nekaj malega več kot 155 konjskih moči) na voljo le v voznem programu sport. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Čeprav je to prvi električni jeep, je marsikaterega žiranta prepričala njegova oblika. Je ravno prav majhen, da je uporaben tudi v mestni gneči, po drugi strani pa je vseeno čistokrvni jeep. Njegovi oblikovalci so se potrudili, da so ohranili oblikovne detajle, ki dajo takoj jasno vedeti, iz katere tovarne avenger prihaja. Hkrati je dovolj visoko nasajen, da se z njim brez težav zapeljete tudi na neutrjeno podlago ali makadam.

Notranjost je že znana

Priznam, v notranjosti me je najprej precej zmotilo, da avenger očitno pripada skupini Stellantis. Nekatera stikala, gumbi in tudi ključ so bili že videni, saj jih najdemo v avtomobilih drugih znamk, združenih v omenjeno skupino. Če dobro pomislim, je bila to predvsem moja težava in težava mojih novinarskih kolegov, ko smo izmenjevali mnenja ob prvem stiku z novim jeepom. Večina ljudi, ki še nikoli ni sedela recimo v citroënu ali peugeotu niti vedela ne bi, o čem se pogovarjamo.
Čez testne vožnje in čas, preživet v notranjosti, je ta motnja izginila. Navsezadnje vsa – v narekovajih moteča stikala – delujejo dobro, predvsem pa so tam, kjer pravzaprav morajo biti. Tudi s ključem težav ni, saj ga lahko imate v žepu ali torbici, ker se avto odklene sam, ko se mu približate. Vse ostalo pa je v na mestu. Volanski obroč je prijeten in lepo sede v roki, predvsem pa navdušijo stikala na njem, ki sicer na prvi pogled delujejo morda preveč ceneno in enostavno, a je prav zaradi tega rokovanje z njimi več kot odlično.

Oblikovno navduši armaturna plošča, ki je enostavna, pa po drugi strani vseeno dovolj igriva, da bi dolgočasna. Prestavne ročice ni, saj za prestavljanje skrbijo gumbi, oba zaslona sta odlično pregledna, pri čemer osrednji deluje hitro in brez zatikanja oziroma zmrzovanja. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Oblikovno navduši armaturna plošča, ki je enostavna, pa po drugi strani vseeno dovolj igriva, da bi dolgočasna. Prestavne ročice ni, saj za prestavljanje skrbijo gumbi, oba zaslona sta odlično pregledna, pri čemer osrednji deluje hitro in brez zatikanja oziroma zmrzovanja. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Na cesti je odličen

Jeepa avengerja je od skupno 57 novinarjev, ki so glasovali za letošnji evropski avto leta, kar 21 novinarjev postavilo na prvo mesto. Prvega zasledovalca je premagal skoraj za sto točk in večina vseh, ki smo glasovali za avengerja, smo na prvo mesto, kot njegovo najboljšo lastnost postavili vozne lastnosti. Dovolj je bilo namreč le nekaj sto metrov oziroma nekaj zavojev, da smo soglasno ugotovili, da se izjemno dobro drži ceste, da kljub električnemu pogonu ni neprijetnega poskakovanja v ovinkih in da se tudi na slabi podlagi pelje izjemno. Električni motor premika prednji kolesi, a so vozniku na voljo različni vozni programi, s katerimi se lažje spopade tako z makadamom, blatom ali celo snegom. Štirikolesnega pogona se samo s prednjim pogonom ne da nadomestiti, a vseeno nas je z vožnjo in zmogljivostjo prijetno presenetil.

O tem, kako učinkovit je električni avenger, koliko kilometrov zmore prevoziti s polno baterijo in kako se baterija polni, pa v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.