Dizelski motor se je izkazal kot zelo zmogljiv in zelo miren, a smo pričakovali, da bo bolj varčen z gorivom. Izboljšan je samo toliko, da še zmore slediti dogajanju v avtoindustriji. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Dizelski motor se je izkazal kot zelo zmogljiv in zelo miren, a smo pričakovali, da bo bolj varčen z gorivom. Izboljšan je samo toliko, da še zmore slediti dogajanju v avtoindustriji. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Model santa fe je zaščitni znak Hyundaia v Evropi. Korejci so ga k nam pripeljali že pred 20 leti. To je športni terenec višjega srednjega razreda, ki predstavlja najdlje prodajani SUV korejske znamke vozil na stari celini.

Hyundai se je od leta 2001, ko so Evropejcem prvič ponudili santa feja, zelo spremenil. Danes je to znamka, ki meri na vrh, in ko imaš takšne cilje, ne gre le slediti, ampak je treba nove tehnologije ponuditi takoj: pionir pri elektriki, pionir pri gorivnih celicah, prvi je ponudil SUV-je … Tudi to pa ni dovolj, da si med prvimi, nove tehnologije moraš tudi imeti prvi, ne enkrat, ampak redno je treba navajati ljudi, da nove tehnologije dobijo najprej pri tebi.

Prtljažnik je velik. 571 litrov pri sedemsedežnem modelu oziroma 634 pri našem petsedežnem modelu. Lahko pa prtljažnik povečate tudi s pomikom zadnje klopi. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Prtljažnik je velik. 571 litrov pri sedemsedežnem modelu oziroma 634 pri našem petsedežnem modelu. Lahko pa prtljažnik povečate tudi s pomikom zadnje klopi. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Prvoligaš pri asistenčnih sistemih

Navajamo praktičen primer: santa fe ima pri najdražji različici, ki smo jo preizkušali, tudi ključ, ki ima nekaj neobičajnih tipk, takih, s katerimi lahko avto premikamo naprej in nazaj po parkirišču. Skupaj z drugimi naprednimi sistemi, ki jih ponuja, želi biti Hyundai prvoligaš tudi takrat, ko gre za elektronske asistenčne sisteme.

Santa fe je tudi edini hyundai, ki ima zraven značke posebno ikono. To je vzhajajoče sonce, čeprav ime izhaja iz krajev, kjer sonce zaide pozneje kot pri nas. Že prvi santa fe je bil šminkerski, družinski terenec, ne pa stroj za v gozd. Tudi danes je šminker, pa čeprav smo mnenja, da bi s tem avtom še kam prilezli, tudi če bi bila podlaga slaba.

Novi samodejni menjalnik zmore prenesti za 58 odstotkov več navora kot predhodni sedemstopenjski menjalnik. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Novi samodejni menjalnik zmore prenesti za 58 odstotkov več navora kot predhodni sedemstopenjski menjalnik. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Ko boste šli v hribe, se boste do izhodišča na 1500 metrih po razdrapanem makadamu peljali brezskrbno, saj bodo tam parkirane tudi limuzine, ampak vi se boste pripeljali udobnejše, lahkotnejše. Predvsem pa vidimo korist v tem, da ne boste obstali, ko boste poleti na gasilski veselici parkirali na kakem preveč razmočenem travniku, ki hitro postane blatna drsalnica. Ali pa, ko boste šli pozimi na zabavo v gorsko kočo in bo ponoči cesto tako močno zasnežilo, da zjutraj še ne bo zvožena. Takrat bo ta terenska tipka poskrbela, da boste avto v dolino spustili varno, nadzorovano.

Bolj podrobno vam vse adute santa feja predstavljamo v videoposnetku iz oddaje Avtomobilnost.