Prius še naprej ostaja Toyotin ambasador najnovejših tehnologij. Foto: M. Kr.
Prius še naprej ostaja Toyotin ambasador najnovejših tehnologij. Foto: M. Kr.

Prius je prvič pripeljal na trg že leta 1997, v dveh desetletjih pa se je uveljavil kot znanilec novega pristopa k zasnovi avtomobilskih pogonskih sklopov. Kot tehnološki posebnež je zbujal pozornost tudi zaradi svoje zunanje podobe in Toyotini oblikovalci so pri četrti generaciji bolj ali manj sledili obrisom neposrednega predhodnika. Všečnost zunanje podobe je seveda stvar posameznikovega okusa, a dejstvo je, da so večji korak naprej naredili v potniški kabini.

Kakovostnejša notranjost
Razlika je opazna tako na pogled kot tudi na otip, kljub izraziti drugačnosti pa armatura deluje sodobno z velikimi prikazovalniki, ki služijo tako za spremljanje dogajanja z avtomobilom, kot tudi upravljanje izdatnega paketa varnostnih oziroma asistenčnih sistemov, ki so tudi pri tem modelu zbrani pod skupnim imenom TSS (Toyota Safety Sense). Novost v okviru omenjenega sklopa sta radarski tempomat ter nadgrajeni sistem zaznavanja trčenja, ki sedaj zaznava tudi pešce. Inteligentni sonar za merjenje oddaljenosti, pa lahko pri hitrostih do 15 kilometrov povsem prepreči trčenje.

Pogonski sklop bencinskega in elektromotorja
S posegi v polni hibridni pogon so konstruktorji zagotovili manjšo težo pogonskega sklopa 1,8-litrskega bencinskega motorja z močjo 72 kilovatov (98 KM) in elektromotorja z močjo 53 kilovatov (72 KM), nižjo porabo goriva ter izboljšali zmogljivosti. Sodobnejša nikel-metal-hidridna baterija je sedaj zmogljivejša, a fizično manjša, kar se pozna tudi v prtljažnem prostoru s prostornino 502 litra, kar je 57 litrov več kot pri predhodniku.

S posegi v pogonski sklop in z novim zadnjim vzmetenjem so konstruktorji dvignili raven potovalnega udobja, hkrati pa zagotovili boljše vozne lastnosti priusa četrte generacije, ki je prvi model pri katerem so uporabili Toyotino novo globalno arhitekturo TNGA.

Prius bo zaenkrat na voljo le kot »klasični« hibrid, njegov priključni sorodnik, ki naj bi bil tudi oblikovno drugačen, pa je napovedan šele proti koncu leta. Za najcenejšo različico novega priusa z vstopno ravnjo opreme bodo morali kupci na slovenskem trgu odšteti 25.950 evrov, bolj zahtevnim so namenili še dva izdatnejša paketa opreme.