Qoros se bo najprej predstavil z limuzino, kmalu pa je mogoče pričakovati še dve novi karoserijski različici. Foto: Qoros
Qoros se bo najprej predstavil z limuzino, kmalu pa je mogoče pričakovati še dve novi karoserijski različici. Foto: Qoros

Na avtomobilskem salonu v Ženevi, ki odpira vrata že čez dobra dva tedna, bo očitno kar nekaj gneče na razstavnem prostoru novega kitajskega tekmeca, ki ne skriva ambicij po opaznejšem prihodu na evropski avtomobilski trg. Dozdajšnji poskusi kar nekaj kitajskih znamk niso bili prav uspešni, saj se je zapletalo tako pri kakovosti izdelkov kot tudi pri varnosti. Glede na prodajne številke, ki jih lahko dosegajo na domačem in nekaterih bližnjih trgih z manj ovirami kot v Evropi, pa tudi niso bili prav navdušeni nad kitajsko avtomobilsko ofenzivo v Evropi.

Limuzina najprej na kitajski trg
Qoros, ki je sicer skupno podjetje kitajskih in izraelskih partnerjev, pa vsaj na začetku zbuja drugačen vtis. Po decembrski napovedi predstavitve limuzine je zdaj že pripravljena serijska različica 4,6 metra dolge triprostorske limuzine, ki po dolžini in, ne nazadnje, udobju na zadnji klopi prekaša nekatere morebitne tekmece iz razreda. Dodatni centimetri so za povpraševanje na kitajskem trgu, kjer naj bi prodajo začeli že sredi leta, nekaj povsem običajnega, verjetno pa se nad njimi ne bodo pritoževali tudi evropski kupci.

Kitajskim kupcem bodo na začetku ponudili na izbiro dva 1,6-litrska bencinska štirivaljnika z močjo 93 kilovatov (126 KM) in navorom 155 Nm oziroma 115 kilovatov (156 KM) in navorom 210 Nm. Pred prihodom na evropski trg je mogoče pričakovati dopolnitev ponudbe vsaj še s kakšnim dizelskim motorjem, razvijajo pa tudi 1,2-litrski trivaljnik.

Prototipa karavana in hibridnega crossoverja
Pozornost javnosti in seveda tekmecev pa v Ženevi ne bo omejena le na serijsko različico limuzine, ampak je Qoros presenetil še z napovedjo predstavitve dveh prototipov; crossoverja s hibridnim pogonom in karavanske različice.

Hibrid ima vgrajen 1,2-litrski trivaljnik za pogon prednjega para koles, vgradili pa so še dva elektromotorja, ki sta zadolžena za pogon zadnjega para koles oziroma pomoč bencinskemu motorju. Karavan pa ponuja več prostora za prtljago v zadku, ki oblikovno sledi v Evropi precej iskanim dinamičnim karavanskim različicam avtomobilov.

Presenetljivo hitro pripravo obeh prototipov pri Qorosu pojasnjujejo z željo po hitrem dopolnjevanju ponudbe vozil na trgu, saj naj bi si različice sledile le s šestmesečnim zamikom. Tehnično pa je pripravo dodatnih različic olajšalo dejstvo, da serijska limuzina in oba prototipa izhajata iz skupne platforme, ki omogoča modularno nadgrajevanje posameznih karoserijskih različic pa tudi pripravo novih modelov.