Qualcommov sistem za avtonomno vožnjo ne bo potreboval klasičnih mobilnih omrežij. Foto: Qualcomm
Qualcommov sistem za avtonomno vožnjo ne bo potreboval klasičnih mobilnih omrežij. Foto: Qualcomm

Qualcomm, ameriško vodilno podjetje na področju telekomunikacijskih tehnologij je predstavilo sistem 910 C-V2X. Oznaka, ki si jo težko zapomnimo, je še kako pomembna, saj ne omogoča le povezave med avtomobili, temveč tudi izmenjavo podatkov med avtomobili in infrastrukturo ter drugimi udeleženci v prometu, kot so kolesarji in pešci. Sistem deluje na kratke in dolge razdalje in ravno to je ključ za prehod s polavtonomne vožnje, ki jo že poznamo, na popolnoma avtonomno vožnjo. Šele ko bodo vsa vozila vedela natanko, kje so in kaj počnejo vsi drugi udeleženci v prometu, bodo lahko samostojno sprejemala odločitve.

Testiranja že prihodnje leto
Sistem bodo s prvimi prototipi - zaradi sporazuma za razvoj, ki ga je Qualcomm sklenil z Audijem in skupino PSA - začeli uvajati v prvi polovici prihodnjega leta. Sistem 9150 C-V2X bodo vgrajevali neposredno na brezžične modeme v avtomobilih, ki omogočajo povezavo s spletom, pri čemer za delovanje ne potrebujejo mobilnega omrežja in SIM-kartice. Drugače namreč ne bi mogel zagotoviti varnosti tudi v bolj odročnih delih tega sveta.

Kako torej deluje? S povezljivostjo 4G in 5G za povezave na večjo razdaljo - npr. za obvestilo o zastoju na oddaljenosti dveh kilometrov ter na frekvenci 5,9 Gh za neposredno komunikacijo.

Ameriška zvezna komisija za komunikacije (Federal Communications Commission) je označila to frekvenco kot idealno za komunikacijske sisteme na kratkih razdaljah v mobilnosti, pri čemer pričakujemo, da bodo enako storile tudi druge enakovredne ustanove po svetu. Uporabljali jo bodo avtomobili, infrastruktura ter pametni telefoni kolesarjev in pešcev.

Brez nevarnosti
Zato bo pešec, ki se pojavi nenadoma in ga zato ne moreta zaznati tako voznik kot sistemi, ki so danes v uporabi (radar, lidar, kamere), lahko varen, saj bo njegov pametni telefon (če ga bo imel pri sebi, seveda) sporočal njegov položaj vsem drugim udeležencem. To velja tudi za avtomobile, motorje, tovornjake in pešce, tudi v primeru prehitevanja, menjave voznega pasu in zavijanja v križiščih. Nakul Duggal, podpredsednik razvoja produktov pri Qualcommu ob tem zagotavlja, da ta tehnologija zaradi napredka na področju radijskih komunikacij omogoča 100-odstotno zanesljivost.