EU z uredbo določa minimalne deleže predelanih surovin, kot so kobalt, svinec in litij, v novih baterijah. Foto: Peugeot
EU z uredbo določa minimalne deleže predelanih surovin, kot so kobalt, svinec in litij, v novih baterijah. Foto: Peugeot

"Recikliranje baterij e-avtomobilov bo postal donosen in trajnostni posel," strokovnjaka za industrijo PwC Jörna Neuhausna citira Automobilwoche. "Recikliran material bi lahko leta 2035 predstavljal do 30 odstotkov litija, niklja in kobalta, potrebnega za proizvodnjo baterijskih celic," dodaja.

Splošno povečanje elektrifikacije in povečana proizvodnja baterij za električne avtomobile bosta spodbudila trg recikliranja v Evropi, pa pravi Achim Kampker, profesor na univerzi RWTH Aachen. V prihodnjih nekaj letih se bodo reciklirali predvsem odpadki iz rastočih gigatovarn električnih vozil, od leta 2030 pa strokovnjaki predvidevajo večje število električnih avtomobilov za odpis in s tem večje število recikliranih baterij.

Veliki reciklažni centri

"Da bi od leta 2035 lahko predelali vse materiale, ki jih je mogoče reciklirati, bodo morali udeleženci na trgu za svoje reciklažne zmogljivosti porabiti nadaljnjih sedem milijard evrov," je dejal Kampker.

Zaradi visokih naložbenih stroškov se bo sedanja struktura vrednostne verige razvijala v smeri velikih reciklažnih centrov. Vendar pa bo kombinacija velike količine materiala in nizkih stroškov recikliranja ustvarila idealno tržno okolje za industrijo baterij. "Reciklaža baterij bo dobičkonosen in trajnosten posel v Evropi še pred letom 2035," je dejal Neuhausen.

Recikliranje materialov je že več let ena glavnih točk avtomobilske industrije. V Avtomobilnosti smo pogledali, kako je mogoče reciklirati plastiko in kje v vozilih jo uporabljajo avtomobilski proizvajalci. Vabljeni k ogledu videoreportaže.