Pri Renaultu so se lotili posla temeljite tovarniške obnove nekaj let starih avtomobilov. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Pri Renaultu so se lotili posla temeljite tovarniške obnove nekaj let starih avtomobilov. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Renault v obnovi avtomobilov vidi veliko priložnost in dober zaslužek. V Parizu menijo, da je v avtomobilskem sektorju prvi neizkoriščen vir sam avtomobil, ki je v 85 odstotkih sestavljen iz kovin in plastike.

Pri hčerinski družbi Renault "The Future is Neutral“ želijo v prihodnosti zaslužiti veliko denarja prav z obnovo vozil. Vsako leto v Evropi življenjsko dobo dočaka okoli enajst milijonov vozil. Tudi danes so novi avtomobili izdelani le iz 20 do 30 odstotkov materialov, ki jih je mogoče reciklirati. Zato je bil Renault eden prvih proizvajalcev avtomobilov, ki je razvil koncept za znatno povečanje deleža recikliranja in ponovne uporabe starejših vozil.

Avtomobile so obnavljali od vsega začetka. Novost je obnova na industrijski način. Znanje in vodenje sta povsem enaka kot v tovarni. Tudi proces je enak. Čeprav je v tovarni malce drugače, so znanje in postopki zelo podobni. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Avtomobile so obnavljali od vsega začetka. Novost je obnova na industrijski način. Znanje in vodenje sta povsem enaka kot v tovarni. Tudi proces je enak. Čeprav je v tovarni malce drugače, so znanje in postopki zelo podobni. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Šef skupine Luca de Meo je staro in premalo izkoriščeno tovarno v Flinsu leta 2021 za Re-factory, torej tovarno, v kateri bodo objavljali avtomobile. Tovarniška lokacija je zdaj vedno manj namenjena izdelavi novih avtomobilov – zoe in nissan micra se bosta tam proizvajala, dokler ju ne bodo ukinili. V tovarni se vse bolj posvečajo popravilom komponent, rabljenim vozilom in starim baterijam. Ne nazadnje se obeta donosen posel v ponovni uporabi starih baterij, pričakovano v velikih količinah. Za leto 2030 Renault pričakuje, da bodo v Flinsu predelali 20.000 baterijskih sklopov. Nekaj predelanih baterij že namenjajo podjetju Virvolt, ki proizvaja baterije za e-kolesa.

V prihodnosti ne bodo obnavljali le karoserij, temveč tudi motorje, dodatno opremo in podobno, saj bodo stranke to potrebovale. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
V prihodnosti ne bodo obnavljali le karoserij, temveč tudi motorje, dodatno opremo in podobno, saj bodo stranke to potrebovale. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Prepričani o uspehu

Tovarna ne bo ponujala svojih storitev samo za znamke skupine Renault, ampak tudi za vse druge proizvajalce. Koncept bo poplačan le, če bo izkoriščenost zmogljivosti visoka. Drugi ključni vidik tovarne je njena odprtost za partnerje – strokovnjak za recikliranje Indra in predelovalec odpadnih kovin Boone Comenor sta med vedno večjim številom podjetij, ki delujejo na tem mestu.

Še en del tovarne "Mobility Circular Industry Campus", je izobraževalni objekt za krožno gospodarstvo. Renault želi pridobljene izkušnje prenesti na vse zainteresirane in z nasveti tudi zaslužiti.
Luca De Meo je optimističen, da bo njegova reciklažna podružnica zrasla v pravi biser: "Naš cilj je recikliranje popeljati v novo dobo in postati vodilni evropski trg na področju krožnega gospodarstva."

V Avtomobilnosti smo si v Flinsu ogledali, kako v Renaultu nekaj let stara vozila industrijsko obnovijo in nato avtomobil prodajo kot "vnovič nov". Vabljeni k ogledu videoreportaže.