Skoraj tretjina delov, vgrajenih v twinga, je slovenskega izvora. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Skoraj tretjina delov, vgrajenih v twinga, je slovenskega izvora. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Marcel Brouiller (levo) in Albin Kužnik
Ogled proizvodnje sta med drugim vodila direktor Revoza Marcel Brouiller (levo) in vodja proizvodnje Albin Kužnik. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Proizvodnja novega twinga
V Revozu je zaposlitev našlo lepo število žensk. Še več jih bo sestavljalo Renaultove malčke, ko bo štartala tretja delovna izmena. Foto: Revoz
Novi renault twingo
Letno naj bi iz tovarne v Novem mestu zapeljalo 210.000 vozil. Foto: Revoz
Revoz Novo mesto
Revoz je ponos Novega mesta in vse Slovenije in še naprej ostaja največji slovenski izvoznik. Foto: RTV SLO/Andrej Leban

Revoz iz Novega mesta je s ponosom odprl vrata sedmi sili in pokazal potek izdelave malčka od začetka do konca. Omeniti velja, da je podjetje, ki velja za največjega slovenskega izvoznika, prvič v zgodovini samo poskrbelo za zagon proizvodnje.

Hkrati je projekt izdelave twinga (izdelujejo ga izključno v Novem Mestu) priznanje za tovarno, ki je pod okriljem Renaulta od leta 1972 izdelovala 7 modelov znamke renault, twingo druge generacije je tako že osmi model, ki ga izdelujejo v Novem Mestu. Skupaj so v Revozu proizvedli 2,3 milijona vozil.

Tretja izmena in 700 novih delavcev
Proizvodnja novega twinga ima za Slovenijo in Novo mesto ter dolenjsko regijo celo vrsto pozitivnih vplivov. Na prvem mestu je vsekakor zaposlovanje. Marcel Brouiller, predsednik uprave in direktor industrijske direkcije, je dejal, da bo zaradi povečanja dela maja v tovarni štartala tretja izmena, dodatno pa so zaposlili in izobrazili 700 novih delavcev. Skupaj je v tovarni zaposlenih že prek 3.000 ljudi. Delež žensk v Revozu je 19 odstotkov, v vodstvu pa poudarjajo, da bo po začetku dela v tretji izmeni delež nežnejšega spola med zaposlenimi še zrastel.

V večini domača delovna sila
"Iskanje ustreznih kadrov ni bilo lahko, saj je trg domače delovne sile že precej izčrpan. Vseeno so delo v največji meri dobili slovenski državljani, v tovarno pa smo sprejeli le majhnen krog delavcev iz tujine," poudarja Brouiller.

"Renault zelo velik poudarek namenja izobraževanju in osebnemu razvoju svoje delovne sile. Na ta način skušamo delavce kar najbolj vključiti v proizvodnji proces in jih motivirati za izpopolnjevanje v znanju, tako da se lahko selijo na druga (in bolje) plačana delovna mesta znotraj proivodnega procesa", je med obhodom proizvodnje za MMC dejal vodja proizvodnje Albin Kužnik.

Visoki cilji
Cilj tovarne je letno izdelati 210.000 vozil (twingo in clio II). Na tem mestu omenimo, da novi twingo nastaja na istem proizvodnem traku kot clio druge generacije. Kar 80 odstotkov operacij je tako skupnih.

Za sprejem novega malega štirikolesnika je bila tovarna modernizirana in opremljena z novimi tehnologijami. Namestili so linijo stiskalnic za proizvodnjo velikih karoserijskih delov, novo linijo za površinsko obdelavo in kataforezo, ki je učinkovitejša in prijaznejša do okolja, zgradili pa so tudi novo preizkusno stezo, ki v vsakem vremenu omogoča sistematično dinamično preverjanje kakovosti vsakega izdelanega vozila.

Poleg tega so v tovarni namestili tudi nekatere nove naprave za vrhunsko tehnologijo, in to med prvimi v skupini Renault. Tako npr. lasersko varjenje strehe, ki je inovacija na področju proizvodnje, omogoča bolj prilagodljivo in estetsko spajanje dveh delov karoserije.

Za malčka ni bilo popuščanja
Naložba v zagon novega twinga je bila ogromna. Ocenjena je na 400 milijonov evrov, zato ne čudi dejstvo, da se čas proizvodnje enega Renaultovega malčka uvršča na drugo mesto med Renaultovimi tovarnami, za špansko Palencio. Kakovost vozila je bila dosežena tudi zaradi visokih zahtev glede zasnove, proizvodnje in ocenjevanja, ki so bile enake kot pri modelih iz Renaultovega visokega razreda.

Višji standardi so hkrati prinesli tudi zmanjšanje števila težkih delovnih mest - za okoli 20 odstotkov.

"Število napak se je v zadnjih petih letih zmanjšalo za šestkrat. Hkrati lahko z zadovoljstvom povem, da se tovarna v Novem mestu uvršča med do okolja najbolj prijazne Renaultove tovarne. Kazalci za porabo vode na izdelano vozilo, za porabo energije in izpuste COV, ki nastajajo pri lakiranju, so izrazito nizki. Poraba vode na vozilo se je na primer v desetih letih zmanjšala za polovico, poraba energije pa za 40 odstotkov," pravi Brouiller.

Cena ostaja skrivnost
Za konec še dodajmo, da bo prodaja (cena je še skrivnost) junija stekla v Sloveniji in v Franciji, nato pa še v drugih državah. Največji delež vozil iz Novega mesta roma prav na francosko tržišče (41,1 odstotka), sledijo mu Velika Britanija, Španija, Italija in Nemčija, medtem ko slovenski delež znaša 2,6 odstotka.

Grega Prebil