Fordovi razvojniki so se potrudili narediti električni športni terenec, ki ponuja tudi varne dinamične vozniške trenutke. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Fordovi razvojniki so se potrudili narediti električni športni terenec, ki ponuja tudi varne dinamične vozniške trenutke. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Andrej Brglez odgovarja, da je to približno tako, kot če bi govejo juho primerjali s sušijem. Ali v tem primeru s klasičnim ameriškim hamburgerjem. Fordova komunikacijsko-trženjska strategija je narekovala izbiro imena, ki v misli prikliče popolnoma drugačen avto, kar ima svojo logiko. Kot lahko vidimo, pri tem ne bodo ostali osamljeni, saj se je kar nekaj znamk odločilo slediti temu primeru in svojim električnim prvencem dajejo imena, ki jih vsi dobro poznamo, a jih povezujemo s popolnoma drugačnimi avtomobili.

Na račun v preteklosti pridelane slave zagotoviti boljši in lažji začetek prodaje novega drugačnega, predvsem pa električnega izdelka je poskus, ki se za zdaj kaže kot uspešen. Vsaj iz vidika tega, da se že samo zato o novih e-modelih govori več, kot bi se verjetno sicer. Spomnimo še na en tak primer, taycan turbo. Se še kdo spomni, koliko je bilo takrat prelitega gneva v komentarjih in na drugih digitalnih družbenih orodjih za izražanje osebnih prepričanj, ki so vsa po vrsti govorila in ponavljala isto, da Porsche nima pojma, kaj je turbo, ker električni avto pač nima turba?

Električni avtomobili prinašajo drugačno dinamiko vožnje

Kakor koli že, električni avtomobili, pa če so nam blizu ali ne in ne glede na to, kako jim dajo v tovarnah ime, prinašajo v dinamiko ali bolje fiziko dinamične vožnje nekaj novosti, na katere smo v Avtomobilnosti že opozorili. Zaradi večje mase, močnih in hipnih pospeškov, lege baterije in s tem večjega dela mase ter glede na tehnično izvedbo zavor, ki so hkrati tudi orodje za regeneracijo zavorne energije, se je v dinamično vožnjo, še posebej v fazo zaviranja, vstopa v ovinek in pospeševanja iz njega, vneslo nekaj drobnih, a pri nekoliko zahtevnejši dinamični vožnji zaznavnih razlik. Te razlike so še bolj kot na cesti seveda zaznavne na dirkališču ali pa na primer na zasneženi cesti, na katero s takim avtom verjetno prej in pogosteje naletimo. Razlika je zaznavna v obnašanju avtomobila pri prenosu mase ob zaviranju in zavijanju, ker je posledica tega, da je pri električnih avtomobilih večina mase drugje kot pri avtomobilih z motorjem spredaj ali zadaj. Zanimivo je, da je obnašanje drugačno tudi kot pri avtomobilih s sredinsko postavitvijo motorja.

Mustang mach-E na cesti preseneti

In v tem pogledu nas je mustang presenetil. V voznih lastnostih odstopa od večine tekmecev, še posebej tistih iz Kitajske in Japonske. Več kot očitno je, da so se pri razvoju močno posvetili voznim lastnostim in da so pri tem volan zaupali inženirjem in hišnim voznikom z bogato zalogo dirkaškega znanja, ki ga pri Fordu zagotovo imajo.

Elektrika z nič teže tako skoči, je rekel naš gledalec, ki je skupaj z nami testiral mustanga, vtise drugih voznikov si lahko pogledate v videu, ko so gledalci testirali mustange.

A kot vselej tudi pri električnih avtomobilih velja, da je močen pospešek ena stran kovanca, druga je zaviranje. Zavore so po občutku zaviranja in odmerjanja zavorne moči zelo “analogne”, kar pri električnih avtomobilih ni pravilo. To ni moteče pri običajni vožnji, pri bolj dinamični vožnji pa je predvidljivo ter nadzorovano postopno odmerjanje zavorne moči zelo velika dodana vrednost. Prav tako nas je v tem pogledu pozitivno presenetil natančen in komunikativen volan, ki pri močnih zaviranjih pred ovinkom lepo sodeluje pri nadzorovani postavitvi avtomobila v želeno smer. To je zelo pomembno, saj kot rečeno, električni avtomobili ne kažejo enakih znakov siljenja prednjega dela iz smeri kot avtomobili z motorjem spredaj.

Oboje, kot tudi karoserijska čvrstost, so osnovni gradniki, s katerimi se mach-e v voznih lastnostih postavi nad povprečje tekmecev v razredu električnih športnih terencev. In v tem pogledu je vsekakor upravičen do imena Mustang, saj so se razvojniki potrudili narediti električni športni terenec, ki ponuja tudi varne dinamične vozniške trenutke.

V enem od preteklih testov smo pojasnili, zakaj ime mustang in zakaj SUV. Prav tako smo mustanga polnili na domači in hitri polnilnici. Kaj smo ugotovili, pa si oglejte v videoprispevkih iz oddaje Avtomobilnost. Vi pa nam še naprej pošiljajte vprašanja, kaj vas zanima v povezavi s supertestnim mustangom mach-E. Če ga zagledate na ulici, poskenirajte QR-nalepko na vozilu.