Nov Subarujev sistem bi lahko voznika opozoril, da je na cestnem odseku, kjer so pogoste velike razlike v hitrosti vozil na posameznih pasovih. Foto: Subaru
Nov Subarujev sistem bi lahko voznika opozoril, da je na cestnem odseku, kjer so pogoste velike razlike v hitrosti vozil na posameznih pasovih. Foto: Subaru

Med avtomobili mora biti na cesti varnostna razdalja. Kaj pa naj naredi voznik, ki sicer upošteva pravilo varnostne razdalje, a se mu na zadek "prilepi" drugo vozilo? Noben asistenčni sistem ne more preprečiti agresivnega vedenja drugih. Lahko pa bi v taki situaciji vsaj razbremenil stres in se ustrezno odzval. Tako vsaj menijo pri Subaruju, kjer so registrirali patent za reševanje tovrstnih napetih situacij.

Gre za izjemno kompleksen sistem, saj temelji na celotnem paketu asistenčnih sistemov, ki ga pri Subaruju imenujejo eyesight. Ta med drugim vključuje tudi opozorila na vozila, ki prihajajo od zadaj. V celoten sistem bodo povezane kamere, lidarji, ultrazvočni senzorji, sistem medsebojne komunikacije med vozili Car2X in tudi povsem novi senzorji, kot so biosenzorji, ki prepoznajo srčni utrip voznika.

Novi sistem bi lahko med vožnjo voznika opozarjal, da ob pravem času zamenja vozni pas, ali pa ustrezno pospeši, ali se izogne nepotrebnemu zaviranju. Foto: Miha Merljak, MMC RTVSLO
Novi sistem bi lahko med vožnjo voznika opozarjal, da ob pravem času zamenja vozni pas, ali pa ustrezno pospeši, ali se izogne nepotrebnemu zaviranju. Foto: Miha Merljak, MMC RTVSLO

Predlogi umetne inteligence

S pomočjo teh tehnologij lahko vozilo ustvari natančno sliko okolice, a tudi čustveno stanja voznika. Na podlagi tega bo umetna inteligenca določila, kako naj se voznik odzove na stresne situacije. Pomagala bo tudi kamera, ki bo snemala njegov obraz, običajno pa preverja utrujenost voznika. Bazo podatkov o posnetih odzivih bi lahko nato uporabili za ublažitev neustreznih manevrov vožnje, ko je voznik pod stresom, in sicer na način, da bi vozilo predlagalo pravilen odziv.
Sistem bi voznika zvočno ali vizualno opozoril, da je vozilo za njim preblizu ali da se hitro približuje, kar bi vozniku omogočilo več časa za odločitev.

Hkrati bi sistem predlagal ustrezne korake. Na primer usmeritev na drug vozni pas, če je prost, ali povečanje hitrosti, če voznik vozi prepočasi. V patentu je celo zapisano, da bi sistem vozniku svetoval, naj se ustavi, seveda le tam, kjer je varno, da ga prehitijo hitrejša vozila.