Volkswagen kombi last edition zaključuje skoraj šest desetletij izdelave priljubljenega in tudi v svetu dobro znanega modela. Foto: Volkswagen
Volkswagen kombi last edition zaključuje skoraj šest desetletij izdelave priljubljenega in tudi v svetu dobro znanega modela. Foto: Volkswagen
Volkswagen
Kombi je zaznamoval obdobje nemške gospodarske rasti in življenjski slog generacij iz šestdesetih in sedemdesetih let. Foto: Volkswagen

Brazilsko različico Volkswagnovega prednika transporterja so v tej južnoameriški državi začeli v celoti izdelovati septembra 1957 in do sedaj izdelali več kot milijon in pol primerkov, obenem pa postavili časovni rekord v neprekinjeni izdelavi posameznega modela. Zgodovina prodaje modela, ki so ga najprej uvažali po delih in v Braziliji le sestavili, pa sega v leto 1953, kar je le tri leta po predstavitvi vozila na domačem nemškem trgu.

V Braziliji že tri leta po predstavitvi T1
V Nemčiji je kombinirano vozilo najprej nosilo precej bolj dolgočasno oznako T1, kot transporter prve generacije, v Braziliji pa se je hitro uveljavila pogovorna okrajšava kombi in ostala v uporabi vse do zadnje različice kombi last edition, ki jo od septembra dalje za približno 27.605 evrov uradno sicer ponujajo le na brazilskem trgu, vendar bo glede na posebnost zadnjih primerkov kakšen brez dvoma odpeljal tudi v tujino, k največjim navdušencem nad legendo in k zbirateljem posebnežev.

Marsikateri izdelek brazilske tovarne je namreč že prej zašel tudi na ostale trge po svetu, vključno z evropskimi, saj so si nekateri kupci želeli malce nostalgije povezane z legendarnim statusom vozila, ki je zaznamovalo življenjski slog generacij v šestdesetih in sedemdesetih letih, iskani pa so bili tudi predelani v bivalnike.

Prvi motor z neverjetnih 22 kilovatov moči
Volkswagen T je bil namreč v vseh generacijah prilagodljivo vozilo, namenjeno tako za osebno kot gospodarsko uporabo, iz generacije v generacijo pa so ga posodabljali in nadgrajevali uporabnost. Na začetku izdelave v Braziliji je bil tako v kombi vgrajen zračno hlajeni štirivaljnik s prostornino 1.200 kubičnih centimetrov, ki je zmogel »neverjetnih« 22 kilovatov (30 KM) moči. Model so najprej izdelovali le za domači trg in to v več karoserijskih različicah, vključno z luksuzno šestvratno.

V začetku sedemdestih so ga začeli tudi izvažati na več kot sto trgov po svetu, leta 1975 pa je bil deležen temeljite posodobitve in 1,6-litrskega motorja z 41 kilovati (56 KM), ki mu je čez tri leta sledil še močnejši 1,6-litrski motor z dvojnim vplinjačem in močjo 48 kilovatov (65 KM). V začetku osemdesetih so kupcem ponudili še dizelski motor, ki mu je sledil tudi motor na etanol. Leta 2005 pa so v konstrukcijsko že skoraj starodobnega kombija začeli vgrajevati tudi sodoben kombiniran 1,4-litrski štirivaljnik flexfuel, ki je omogočal vožnjo na bencins, etanol ali poljubno mešanico obeh.

Zadnja serija s posebno opremo
Omenjeni motor poganja tudi vozila iz zadnje omejene serije, in zmore do 59 kilovatov (80 KM) moči in 125 Nm navora. Oprema devetsedežne različice last edition je nostalgično obarvana, vse od dvobarvne karoserije dalje, do zavesic na oknih, vinilnih notranjih oblog z okrasnimi šivi in radio aparata, ki pa kljub svojemu »retro« videzu že ponuja nekaj sodobne komunikacijske tehnologije. Nad njim pa je nameščena tudi ploščica s številko vozila posebne serije, ki zaključuje skoraj šest desetletij izdelave modela v Volkswagnovi brazilski tovarni.