Regera je švedska beseda za
Regera je švedska beseda za "vladati". Foto: Koenigsegg

Švedski proizvajalec superšportnih avtomobilov Koenigsegg je v Ženevi predstavil nov odličen avtomobil, poimenovan regera. Najzmogljivejši serijski avtomobil na svetu ima veliko skupnega s Slovenijo in Hrvaško.
Koenigsegg regera je najmočnejši serijski avtomobil z najhitrejšim pospeškom, ki je bil kdaj izdelan. Veliko moč so dosegli s kombinacijo električnega motorja, ki je proizvod hrvaškega podjetja Rimac Automobili iz Svete Nedelje. Baterijski paket s tremi elektromotorji, po en v vsakem kolesu zadaj in eden na pogonski gredi, zagotavlja 515 kilovatov moči, 865 kilovatov moči pa dodaja 5,0-litrski V8-motor z notranjim izgorevanjem. Skupna moč hibridnega sklopa je več kot 1.300 kilovatov, ne gre pa spregledati niti navora, ki dosega 2.000 Nm, zaradi česar si zasluži vozilo status mega avtomobila.
Pospešek, ki mu ni para
Avtomobil lahko v 3,2 sekunde pospeši s 150 na 250 km/h in v manj kot 20 sekundah z mirovanja do 400 km/h. Pri Koenigseggu so želeli zagotoviti, da je vse na njem zares posebno in najboljše. Zato so za izdelavo izpušnega sistema, ki si ga je zamislil lastnik podjetja Christian von Koenigsegg, izbrali slovensko podjetje Akrapovič, ki velja za strokovnjaka na področju proizvodnje izpušnih sistemov.
Inženirji iz Akrapovičevega oddelka za raziskave in razvoj so nadgradili prvotno zasnovo sistema in izdelali enkraten izpuh iz titana z izhodom v obliki "ribjega repa". Na podlagi znanj, pridobljenih v hitro razvijajočem se in izredno tekmovalnem dirkalnem svetu, so ustvarili sistem, ki spada v sam vrh tehnološkega razvoja športnih izpuhov.
Akrapovičevo osebje je uporabilo prvotno zasnovo izpuha, ki so jo Koenigseggovi inženirji razvili z metodo računalniško podprtega načrtovanja (CAD) in jo spremenili v realnost – v izpušni sistem, ki daje regeri izrazit zvok in videz. Sistem je po meri izdelan tako, da je njegova dolžina od motorja do zadka avtomobila čim krajša. Zaradi posebne titanove zlitine, inconela in nerjavnega jekla je celoten sistem – vse tja do enkratnega izhoda iz titana v obliki "ribjega repa", atraktiven tudi na pogled in posebnost zadka športnega vozila.
Koenigsegg bo izdelal samo 80 primerkov regere.