Vsak električni avto je dobro pozimi predhodno ogreti. Če te možnosti nimamo, ga čez noč parkirajmo pod nadstrešek ali v garažo. Če drugega ne, prihranimo energijo, ki bi jo porabili za odtaljevanje stekel. Podobno velja tudi za avtomobile s klasičnimi motorji, le da je pri njih ogrevanje notranjosti vseeno tudi del ogrevanja motorja, česar pa pri električnem avtomobilu ni in mora za to poskrbeti energija iz baterije. Foto: MMC RTV SLO/Sebastjan Plevnjak
Vsak električni avto je dobro pozimi predhodno ogreti. Če te možnosti nimamo, ga čez noč parkirajmo pod nadstrešek ali v garažo. Če drugega ne, prihranimo energijo, ki bi jo porabili za odtaljevanje stekel. Podobno velja tudi za avtomobile s klasičnimi motorji, le da je pri njih ogrevanje notranjosti vseeno tudi del ogrevanja motorja, česar pa pri električnem avtomobilu ni in mora za to poskrbeti energija iz baterije. Foto: MMC RTV SLO/Sebastjan Plevnjak

V Avtomobilnosti nadaljujemo serijo preizkusov električnega mustanga mach-E. David Urankar je že odgovoril na vprašanje, koliko kilometrov lahko prevozimo z našim supertestnim mustangom s polnimi baterijami v zares mrzlem vremenu, tokrat pa smo na normnem krogu preskusili, kako je mogoče iz baterije vozila izvleči še kakšen kilometer več.

Glede na to, da ima supertestni mustang "pod trebuhom" manjšo baterijo z uporabno kapaciteto 68 kW, je polnjenje na domači polnilnici še bolj smiselno. Če je polnilnica od doma preveč oddaljena, nima smisla, da se vozimo do polnilnice in nato do doma. Tako porabimo 10, 20 ali celo več odstotkov baterije. Zato je pri avtomobilih s srednje velikimi ali majhnimi baterijami skoraj nujno, da imamo doma tudi polnilnico ali vsaj možnost polnjenja v 230-voltni vtičnici, s katero čez noč brez težav pridobimo nazaj izgubljene odstotke, ki smo jih izgubili med polnilnico in domom.

Nekaj so besede, drugo je praksa. Sploh pozimi so številke včasih precej nižje od pričakovanih. Zato smo izvedli test, kako se avto oziroma baterije odzivajo na zares nizke zimske temperature. Prvič smo normni krog (ki je v enakih deležih sestavljen iz vožnje po mestu, podeželju in avtocesti) odpeljali s povsem neogretim avtomobilom, kar je seveda botrovalo večji porabi elektrike za klimatsko napravo, ogrevanje volana in sedeža, drugič pa smo avto predhodno ogreli, ko je bil še priključen na polnilnico, in se na normni krog odpeljali s popolnoma polnimi baterijami. Ker je bilo vozilo predhodno ogreto, nismo potrebovali močnejšega delovanja klimatske naprave, s katero bi morali najprej ogreti hladno potniško kabino na želeno temperaturo 22 stopinj Celzija.

Rezultat: 25 kWh proti 27 kWh, kar v praksi pomeni, da lahko s primerno pripravljenim avtomobilom prevozimo dobrih 10 kilometrov več ali prihranimo 2 kWh na 100 kilometrov poti. Razlika na prvi pogled ni velika, če pa jo prenesemo na tedensko porabo, je to lahko 100 dodatnih kilometrov.

V enem od preteklih testov smo pojasnili, zakaj ime mustang in zakaj SUV. Prav tako smo mustanga polnili na domači in hitri polnilnici. Kaj smo ugotovili, pa si oglejte v videoprispevkih iz oddaje Avtomobilnost. Vi pa nam še naprej pošiljajte vprašanja, kaj vas zanima v povezavi s supertestnim mustangom mach-E. Če ga zagledate na ulici, poskenirajte QR-nalepko na vozilu.