Novi C-HR tako kot original stavi na drznost. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Novi C-HR tako kot original stavi na drznost. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

V Avtomobilnosti smo bili na razkritju nove generacije toyote C-HR. Nismo se čudili, da je tako kot v prvi generaciji C-HR drzen in drugačen. Vendarle je bil prav to eden prvih CUV-jev, torej kupejevskih SUV-jev. Resnici na ljubo ima Toyota zdaj v podobni velikosti na voljo še en čisto nov kupe – prius.

Če povzamemo, corolla cross je za tiste, ki hočejo prostor, prius je ekokupe, C-HR pa dizajnerski kupe, za tiste, ki bi radi v nastopaški avtomobil vstopali pokončno. Imeli smo priložnost pogledati v drobovje novega C-HR. In tudi pod karoserijo se vidi, da je to evropska toyota. V Evropi vozimo drugače kot na Japonskem.

Premišljeno je nastavljen novi občutek na stopalki za plin, ki ni osebna kaprica glavnega inženirja, s katerim smo se pogovarjali. Odzivnost stopalke je namreč rezultat obsežne Toyotine raziskave med izbranimi kupci, ki so podatke o svojih vožnjah oddajali neposredno v Toyotin razvojni center v Zaventemu pri Bruslju.

C-HR je evropska toyota za evropski stil vožnje. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
C-HR je evropska toyota za evropski stil vožnje. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Pametna sklopka

Če prav razumemo Toyotine inženirje, smo Evropejci pogosto živčni na cesti tudi zaradi predivje nastavljenih stopalk za plin v naših avtomobilih. Toyotina stopalka se v hipu odzove, a ne predivje. Še en primer “umetne pameti”, ki so jo vgradili v C-HR-ovo stopalko za plin so senzorji, ki zaznavajo vzpone in spuste.

Pri Toyoti velik poudarek pri razvoju dajejo kupcem, voznikom, ki jim sporočajo, kaj jim je v vozilu všeč in kaj bi spremenili. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Pri Toyoti velik poudarek pri razvoju dajejo kupcem, voznikom, ki jim sporočajo, kaj jim je v vozilu všeč in kaj bi spremenili. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Naprava, ki uravnava doziranje moči bencinskemu motorju, pa je v bistvu inteligenten računalnik, za katerega je izjemno pomemben vir podatkov tudi navigacijska naprava. Zadnje velja predvsem za priključno hibridno različico, bo pa C-HR na voljo tudi kot klasični hibrid. Ali kot 1,8-litrski ali kot dvolitrski, ki ima lahko sprednji ali pa štirikolesni pogon. C-HR bo tudi prva toyota, ki bo ponujala vožnjo samo z desno stopalko, torej da bo avtomobil samodejno zaviral in rekuperiral, ko bo voznik popustil plin.

Novitet je še veliko. Vabimo vas, da novi C-HR podrobno spoznate ob videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost. Vabimo vas pa tudi, da izpolnite anketo o navadah nastavljanja glasnosti avdionaprave v avtomobilu.