Vožnja po tokijski obvoznici brez rok na volanu je bila zanimiva in res manj stresna izkušnja. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Vožnja po tokijski obvoznici brez rok na volanu je bila zanimiva in res manj stresna izkušnja. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Še pred nekaj leti, se je v avtomobilski industriji na veliko govorilo o samovozečih avtomobilih. Potem je pobudo prevzela elektrika, samovozeči avtomobili pa so zapeljali na stranski tir.

Trenutno se tako zdi, da bo naša generacija v avtomobilih težko dočakala dan, ko bo vožnja popolnoma avtonomna, mi pa bomo brali knjigo, gledali filme ali celo spali za volanom.
Vseeno pa na drugi strani v avtomobile že prihajajo tehnologije, ki vožnjo naredijo bolj brezskrbno. Ob boku nedavnega avtomobilskega salona v Tokiu smo lahko preizkusili nekatere. Z Nissanovo ariyo smo se po tokijski avtocesti zapeljali, ne da bi imeli roke na volanu.

Nissan ariya s sistemom Pro PILOT je še vedno daleč od samovozečega avtomobila. Je pa res, prinaša pomoč, ki bo vsaj nekaterim voznikom pomagala, da vzpostavijo trajnejšo in zaupanja vredno vez med voznikom in napredno tehnologijo. Foto: Nissan
Nissan ariya s sistemom Pro PILOT je še vedno daleč od samovozečega avtomobila. Je pa res, prinaša pomoč, ki bo vsaj nekaterim voznikom pomagala, da vzpostavijo trajnejšo in zaupanja vredno vez med voznikom in napredno tehnologijo. Foto: Nissan

Čas za posipanje s pepelom vseeno še ni nastopil. Ariya je sicer sama nadzirala promet okoli sebe, a to samo ob določenih pogojih in na primernem cestnem odseku.
Predvsem pa Nissanov sistem za samodejno vožnjo ProPILOT 2.0 v prvi vrsti omogoča enostavnejšo, udobnejšo in manj stresno vožnjo na avtocestah.

Zanimiva in nestresna izkušnja

Vseeno moramo priznati, da je bila vožnja po tokijski obvoznici brez rok na volanu zanimiva in res manj stresna izkušnja. Nissanov sistem Pro PILOT sicer še vedno želi, da ste med vožnjo pri stvari in gledate na cesto, a ni treba, da imate roke na volanu. Če sistem zazna kakršno koli nepravilnost – recimo gledanje stran oziroma pogovor s sopotniki, takoj opozori, sicer pa nadaljuje samodejno vožnjo. Ko kamere zaznajo, da ta ni več mogoča, pa voznika opozori, naj prevzame nadzor nad vožnjo in volanskim obročem.

Avtomobil ima tudi sistem, ki varno sam prehiti vozilo in se popolnoma samodejno vrne na vozni pas. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Avtomobil ima tudi sistem, ki varno sam prehiti vozilo in se popolnoma samodejno vrne na vozni pas. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Sistem ponuja tudi pomoč pri menjavi voznega pasu, a ga mora voznik opraviti z rokami na volanu, kar pa tako ali tako počnemo tudi brez te tehnologije. Je pa res, da je v Ariyi s tehnologijo Pro PILOT ta postopek nadzorovan in ga lahko izvedemo zgolj takrat, ko s tem ne oviramo ali ogrožamo prometa okoli sebe.

Še več o Nissanovem sistemu pa v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.