Igra, ples, glasba - vse v muzikalu, katerega rdeča nit je Avsenikova glasba. Foto: Branka Resnik
Igra, ples, glasba - vse v muzikalu, katerega rdeča nit je Avsenikova glasba. Foto: Branka Resnik
Nataša Tič Ralijan
Predstavo s svojimi humornimi vložki predvsem zaznamujeta Nataša Tič Ralijan in Gojmir Lešnjak - Gojc. Foto: Branka Resnik
Slavko Avsenik ml.
"Vedno je pomembno, da je v vsaki ekipi primerna vsota ljudi, ki čutijo podobno in ki jim to uspe. Naša glasba ni zagotovilo, so pa na dobri poti," je za MMC dejal Slavko Avsenik mlajši. Foto: Branka Resnik
- Sem deklica za vse
- Na Golici
- Laško pivo
- Tudi ti boš nekoč mamica postala
- Tam, kjer murke cveto
- Mi ga spet žingamo
- Naj bo pomlad
- Lovska lovska je ta
- Bila sva mlada oba
- Samo enkrat imaš petdeset let
- Slovenija, od kod lepote tvoje
- Na Golici
- Večer na Roblek
Jaša Jamnik
Režiser Jaša Jamnik je priznal za MMC, da je prav pomen Avsenikove glasbe začel spoznavati šele med ustvarjanjem muzikala. Foto: Branka Resnik

"Jst bom znoru. Sej tle se ne da več ž'vet. Kot da bi atomska bomba vsekala. Poglejte. Gate sred' sobe. Štumf sred' sobe. Moja prešvicana majca točno tam, kjer sem jo včeraj odložil. Ker kreten je tak idiot, da je šel z mojo čist' frišno pižamo traktor glancat," se v uvodnih kiticah sprašuje Gojmir Lešnjak - Gojc. Igralec skupaj z Natašo Tič Ralijan in trojico predstavnikov mlade igralske moči - Marušo Majer, Žigo Udirhom in Tadejem Piškom - popelje gledalca v sedemdeseta leta prejšnjega stoletja, ko so bili Avseniki na vrhuncu svoje ustvarjalnosti.

Gledalec se nenadoma znajde sredi duhovite pripovedi (kjer je humor začinjen s svojo osnovno preprostostjo) o dveh zelo mladih in dveh malo manj mladih zaljubljencih - dogajanje pa popestri tudi lik hčerke oz. vnukinje -, kjer trenutke preobratov umirjajo znane in priljubljene Avsenikove viže. Tako je v muzikalu mogoče slišati v izvedbi ansambla Gregorji viže, kot so Na Golici, Večer na Robleku, Bila sva mlada oba, Slovenija, od kod lepote tvoje in tako naprej. Igralsko dogajanje pa s krmarjenjem med hip hopom ter polko in valčkom nadgrajuje plesna skupina Artifex.

Muzikal na temelju obstoječe glasbe
Recept za popolno zmešnjavo, bi lahko kdo rekel. Vendar ni. "Temelj tega je Avsenikova glasba. Slovenski muzikali so v glavnem novonastali, ta pa temelji na obstoječi glasbi," je za MMC povedal režiser muzikala Jaša Jamnik. Jamnika so producenti povabili k sodelovanju, sam pa se je odzval povabilu, čeprav se s tem žanrom v preteklosti ni ukvarjal, ga je pa vedno zanimal, je povedal za MMC. "Avseniki so najbrž edini vseslovenski bend. Kakšnega sorodnega fenomena ni - ne samo slovenskega, ampak evropskega. Njihove viže so ponarodele. Bolj ko sem se ukvarjal z muzikalom, bolj sem šele videl, kaj so njihovi komadi - zelo zanimivo," je priznal Jamnik za MMC.

Režiser tako v muzikalu združi tri korpuse: glasbenega, igralskega in plesnega. "Muzikal bi priporočal vsem oboževalcem narodno-zabavne glasbe - oz. glasbe Avsenikov, vsem ljubiteljem hip hopa, vsej družinski publiki. Vsem, ki imajo radi komedijo, in vsem, ki imajo radi romantično komedijo," je še dejal Jamnik.

Preplet zgodb in kultur
Gledalec v muzikalu spremlja dve ljubezenski zgodbi - med Jurčkom (Žiga Udir) in Lizo (Maruša Majer) ter med Tonetom (Gojmir Lešnjak - Gojc) in Marto (Nataša Tič Ralijan). Prav tako pa spremlja preplet narodno-zabavne kulture s sodobnejšimi kulturnimi elementi - kakršen je na primer hip hop.

"Predstava se mi je zdela super. Moram reči, da sem prišel na ogled ne najbolj pripravljen, saj nisem vedel, kaj me čaka. Vsekakor pa sem zelo prijetno presenečen. Predvsem pa ponosen in vesel, da so ustvarjalci in celotna ekipa zmogli to poglavje, ki odpira novo poglavje na področju slovenske zabavne in narodno-zabavne glasbe. To je nekaj precej novega in glede na to, da je novo, to pomeni, da bo treba narediti še kakšen korak k odraslosti. Ampak glede na to, da so zmogli toliko poguma in truda ter da vidim, da so pripravljeni iti v boj in v dialog z občinstvom, mislim, da imajo dobro prihodnost pred sabo. Sam osebno pa sem se lepo zabaval," je po predstavi za MMC dejal Slavko Avsenik mlajši.

A hkrati je poudaril, da Avsenikova glasba ni zagotovilo za uspeh katere koli umetniške veje, ki se ob svojem izražanju upre na njihovo glasbo. "Avsenikova glasba ima 60 let razvoja. 60 let učenja od občinstva, sodelovanja z občinstvom na svoj način v okviru glasbe. Gledališče pa je precej več od tega. Zato je toliko elementov, pri katerih se da narediti napačen korak, sama glasba še ni dovolj. Je pa pri takšnem začetku zagotovo v pomoč. In mislim, da se je to zgodilo: je v pomoč in v potrditev samozavesti ustvarjalcem. Jaz mislim, da jim bo to pomagalo in so odprli dovolj veliko poglavje, o katerem bi se dalo še veliko povedati," je še poudaril Avsenik mlajši.

Vsak dan je praznik pri glasbi

60-letnica Avsenikove glasbe je tako dobila še eno poglavje, s katerim se bo tradicija nadaljevala tudi v modernejših oblikah kulture. A praznovanja za družino Avsenik še ni konec. "Pri glasbi je praznik vsak dan. Ne rečem, da smo glasbeniki srečni vsak dan, saj smo samo ljudje tako kot drugi. Vendar delati nekaj in živeti ob nečem takem, kot je glasba našega očeta in strica, ima eno zelo pomembno sporočilo, vsaj za mene, da resnica obstaja. Zaradi tega praznujemo na neki način vsak dan. Glavni praznik pa so za nas zdravje očeta, mama in našega strica. Veselimo se, da imajo možnost doživljati že toliko časa in da vidijo, da gredo stvari naprej ter tako vidijo, da je glasba, ki smo jo v preteklosti doživeli, namenjena za prihodnost," je za MMC sklenil Slavko Avsenik mlajši.

In tako zdaj več kot tisoč zgodbic, ki sta jih uglasbila Slavko in Vilko Avsenik, svoj prostor pod lučmi išče na gledaliških deskah. Muzikal, kjer pretežno vlogo petja odigra prav ansambel Gregorji, ponudi poleg igralskih izkušenj še dobro mero mlade energije, ki ohranja pozornost obiskovalca skozi celi dve uri muzikala. A obiskovalce k spontanemu ploskanju in sodelovanju spravi le en element - Avsenikove viže.

Več utrinkov s predstave pa si lahko pogledate v spodnjem videu in fotogaleriji.

- Sem deklica za vse
- Na Golici
- Laško pivo
- Tudi ti boš nekoč mamica postala
- Tam, kjer murke cveto
- Mi ga spet žingamo
- Naj bo pomlad
- Lovska lovska je ta
- Bila sva mlada oba
- Samo enkrat imaš petdeset let
- Slovenija, od kod lepote tvoje
- Na Golici
- Večer na Roblek