Young@Squat:
Young@Squat: "Temačno-romantična ženska nosi izjemno ženstvene sodobne silhuete, ki jim ostrino dodajo sveže kombinacije teksturiranih in vzorčastih materialov." Foto: Jure Makovec
maja štamol
"Z glavo v vesolju in nogami trdno na tleh" je kolekcija, ki združuje dnevne kreacije in kreacije za posebne priložnosti. Foto: Jure Makovec
Dejan Popović
Kolekcijo "Pockets full of stones" je navdihnila smrt koralnih grebenov. Raznolik in pisan ekosistem, ki se spremeni v nič, ostane le še smrt v beli in modri. Foto: Jure Makovec
Sanija Reja Aske
Kolekcija za jesen/zimo 2016 ViennaWien se vrti okoli zgodbe o naivni mladi zaljubljenosti. Foto: Jure Makovec

Kako so oblikovalci drugega dne opisali kolekcije?

maja štamol (Maja Štamol Droljc), ime kolekcije: SHEONA
"Z glavo v vesolju in nogami trdno na tleh je kolekcija, ki združuje dnevne kreacije in kreacije za posebne priložnosti. Sledi svetovnim trendom, a ne preveč. Samozavestna in karizmatična. Ponavadi v črnini, tokrat posega tudi po barvah in se blešči. Rada ima udobje. Ljubi kroje, ko materiali telo božajo, spet drugič uživa v poudarjanju svojih oblin. Minimalističen stil v kombinaciji z magičnimi detajli in vpadljivim nakitom. Kreacije bodo zaživele v kombinaciji z avtorskim nakitom Maje Štamol, torbicami Mure Pehnec in z atraktivnimi čevlji, izdelanimi v Kopitarni."

Young@Squat (Timotej Bistan, Barbara Krmelj, Maja Leskovšek, Sara Valenci, Barbara Vrbančič), ime kolekcije: Vincent & Christina
"Sezono jesen-zima 16/17 je navdihnil par Vincent Gallo in Christina Ricci. Avantgardni moški je oblečen v nenavadne barve in nove kombinacije osnovnih kosov, kot sta suknijč in jeans jakna. Temačno-romantična ženska nosi izjemno ženstvene sodobne silhuete, ki jim ostrino dodajo sveže kombinacije teksturiranih in vzorčastih materialov. Kolekcijo povezuje igra z detajlom razporka. Ta se zareže v krila, rokave, moške in ženske hlače ter vrhnja oblačila, pri tem pa spreminja smeri in dolžine. Izpod razporkov se pokaže ravno dovolj gole kože in spodnjih kosov oblačil. Skozi kovinske obroče se oblačila prevezujejo s pasovi in vrvicami, kar omogoča oblikovanje različnih silhuet in nošenje posameznega kosa."

Dejan Popovic (Dejan Popović), ime kolekcije: Pockets Full of Stones ss2016
"Kolekcijo "Pockets full of stones" je navdihnila smrt koralnih grebenov. Raznolik in pisan ekosistem, ki se spremeni v nič, ostane le še smrt v beli in modri. Paleta barv je bila omejena na belo ter različne odtenke modre, od svetle, skoraj flourestenčne, do temnih tonov. Kolekcija deluje omejeno, a je hkrati zelo fluidna, ostre oblike se pogosto razcvetijo v plisirane materiale in žive vzorce. Vzorci so nastali z ročnim trganjem različnih slojev blaga, ki so nato spojeni skupaj in ustvarijo amorfne oblike. Silhuete so navdihnile "bomber" jakne, ki zadržijo avtentičnost prek umetniške uporabe materiala. Valovi plisiranja svile in bombaža v nasprotju s težkimi materiali, kot sta neopren in usnje, pa kolekciji dodajo pridih vode."

Sanija Reja Aske (Sanija Reja), ime kolekcije: ViennaWien
"Kolekcija za jesen/zimo 2016 ViennaWien se vrti okoli zgodbe o naivni mladi zaljubljenosti. Navidezno romantična in igriva, s skritim podtonom nagajivosti. Ljubezen, ki je kot iz starih črno-belih filmov tridesetih let, kombinirana s sodobnim časom."

Svetlana Jaćović (Svetlana Jaćović), ime kolekcije: Kolekcija S/Collection S
"Popolnost geometrije. Sublimacija. Sinergija. Sinteza. Optične iluzije. Kolekcija S je nastala v procesu raziskovanja geometrijskih oblik in osnovnih zakonitosti geometrije kot veje matematike, ki se ukvarja s preučevanjem funkcij in odnosov med prostorskimi oblikami – geometrijskimi telesi: površino, črto in točko. V modnem oblikovanju je fokus kolekcije na preučevanju funkcij in odnosov med materiali, njihovi sinergiji in različnosti, ki v popolni izvedbi dajejo enoto, ki deluje v svoji različnosti. V kolekciji so vidni tudi vplivi vzhodnjaških arabesk, optične iluzije, ustvarjene z osnovnimi geometrijskimi telesi. Če naredimo pregled začetka geometrije kot veje, namreč vidimo, da njeni izvori sežejo na Vzhod. Vsi ti vplivi na kolekcijo so nastali tudi z iskanjem svojega zavednega in nezavednega “katerih odnos v osebi ni nevtralen ali paralelen, temveč neposredno nasproten”, kar kolekcija ponekod tudi predstavlja – sintezo “nasprotnih strani” in posledično elementov. Barva kot osnovno izrazno sredstvo avtorja dobi na videz drugačen smisel in ponekod vstopa skozi oblike, a v resnici odsotnost barve kot glavnega komunikacijskega orodja poudarja njen značaj samostojnega ustvarjalca in pozornost premika k ročno izdelanim podrobnostim – osebni estetiki in umetniškem podpisu."

niOka (Nika Ravnik), ime kolekcije: JA MAA VOS
"JA MAA VOS je ženska kolekcija oblačil, inspirirana po nizozemskem umetniku Janu Maartenu Voskuilu. Njegove izvirne prostorske slike temeljijo na geometrijskih načelih. Z ustvarjanjem tridimenzionalnih umetnin prikliče dvoumne okrogle površine. Asimetrična dela kažejo na neskončno področje "prostih oblik", ki vodijo k še bolj izpopolnjenemu opusu. Nekatera od teh del so postala kroji niOka oblačil, ki na telesu zadihajo na popolnoma samosvoj način."

Sofia Nogard (Mija Curk, Boštjan Mljač), ime kolekcije: IZKORENINJENI/ERADICATED
"Kolekcija je zgodba o skupnosti ljudi v ne tako oddaljeni prihodnosti, ki se končno osvobodi digitalne/virtualne tehnologije in zaživi znova, mogoče nekje globoko v gozdu oziroma v nekem naravnem, prvinskem okolju, daleč od ponorelega sveta. Je zgodba o ljudeh, ki so na nek način prisiljeni začeti znova ali pa le spremeniti obstoječe. Tudi kar se oblačenja oziroma oblačil tiče. To pomeni, da so se naučili sami izdelovati svoja oblačila, najsi bo iz nič ali pa samo predrugačijo že obstoječa. Za okraševanje uporabljajo prvinske metode barvanja in tiskanja, za kar skoraj ves material dobijo v naravi; različne trave, veje, rože … Iz katerih nastanejo vzorci, ki so v bistvu obrisi, dobljeni z razpršenjem barve prek njih na tekstil. Oblačila imajo tako videz že nošenega, uporabljenega, doživetega, kar se kaže predvsem v nezaključenih, razcefranih robovih, vidnih ročnih šivih in natisnjenih trakovih, ki so videti kot barvni lepilni trakovi, za še večji poudarek obrabe oz. doživetega. Tudi sestavljanje različnih materialov, barv in struktur oziroma način “patcworka” je rdeča nit, ki ustvari prvinskost oziroma videz na novo uporabljenega ali doma narejenega. Silhueta je ožja in podaljšana s poudarjenim/voluminoznim zgornjim delom. Telo je povečini skrito, le uporaba prosojnih materialov na strateških mestih telo razkrije in tako ustvari drznost in seksapil, ki pa sta pri Sofia Nogard ženski nepogrešljiva. Barvna paleta zajema odtenke modre, vijolične in rjave do večne črne. Bleščeči odtenki bakrene in zlate dodajo žlahtnost. V kolekciji so prisotne tudi torbe različnih velikosti, ki barvno in stilsko dopolnjujejo in zaključujejo kolekcijo v enovito zgodbo."