Razstavljeni bodo različni ikonski kosi oblačil – tako iz ženske kot iz moške zbirke. Med drugim bodo na ogled večni 'tabi' škornji. Foto: EPA
Razstavljeni bodo različni ikonski kosi oblačil – tako iz ženske kot iz moške zbirke. Med drugim bodo na ogled večni 'tabi' škornji. Foto: EPA
Maison Martin Margiela
Visok ovratnik je eden izmed zaščitnih znakov znamke MMM. Foto: EPA

Ena izmed najbolj vplivnih blagovni znamk v svetu mode bo svoj častitljivi ljubilej praznovala poleti z veliko modno revijo v umetniško-kulturni ustanovi sredi Londona, kjer od zdaj domuje tudi londonski teden mode – Somerset House.

Junija se bodo tako odprla vrata v svet legendarnega Martina Margiela. S predstavitvijo njegove retrospektive prek videoposnetkov, slik in ambienta želijo predvsem predstaviti oblikovalčev umetniški in konceptualni pristop k oblikovanju.

Oblikovalec, skrit pred javnostjo
Margiela, očesu javnosti neviden belgijski oblikovalec, katerega fotografsko oko ni nikoli ujelo v svoj objektiv, ostaja vse do danes eden izmed najskrivnostnejših osebnosti modnega sveta. Diplomiral je leta 1980 na Kraljevski akademiji za umetnost v Antwerpu.

Po številnih samostojnih projektih je velik korak v svetu mode naredil, ko se je kot pomočnik pridružil ekipi oblikovalske ikone Jeana Paula Gaultiera, nato pa je leta 1989 prvič predstavil lastne stvaritve pod svojim imenom.

Prvi izmed mnogih
Margielov upor proti razkošju v modni industriji se je izkazoval predvsem v njegovem dekonstruktivističnem pristopu. On velja za tistega moža, ki je svetu mode predstavil prevelika oblačila narejena iz netradicionalnih materialov in pri svojem delu uporabljal reciklirane materiale. S šivi in robovi, ki jih je razkrival na svojih stvaritvah, je razvil nov vizualni jezik, s katerim je zgradil opozicijo "power dressing" stilu, ki je izhajal iz osemdesetih let prejšnjega stoletja.

MMM strmi v prihodnost
Znamka MMM je leta 2002 prišla pod okrilje Diesla in pojavile so se govorice, da je slavni oblikovalec zapustil podjetje. Leta 2009 pa je zlobne jezike utišal večinski delniški lastnik znamke, Renzo Rosso: "Martin že dolgo časa ni bil tam. Je tu, ampak ne tu. Imamo svežo oblikovalsko ekipo na krovu. Osredotočeni smo na mlado, realistično energijo prihodnosti, to je v resnici Margiela za leto 2015."

Nekatere izmed novejših stvaritev blagovne znamke si lahko ogledate spodaj.