Na začetku je nekdanja manekenka na fotografijah največkrat nastopala kar sama, zdaj pa se temu skuša izogibati in raje uporabi nove, sveže obraze. Foto: Frachella
Na začetku je nekdanja manekenka na fotografijah največkrat nastopala kar sama, zdaj pa se temu skuša izogibati in raje uporabi nove, sveže obraze. Foto: Frachella
Skoraj vsi izdelki znamke Frachella, ki so v ponudbi ta hip, so izdelani iz umetnega usnja. Foto: Frachella
Njena še sveža kolekcija nahrbnikov za otroke je nastala popolnoma spontano: 'Veliko prijateljic ima že otročke in ob vseh pogovorih, idejah in željah so nastale male fračele.' Foto: Frachella
V sodelovanju z znamko GiaKiara je to pomlad predstavila tudi svoj model kopalk. Foto: Frachella
Zadrge, cofki in resice so postali zaščitni znak znamke, ki je to poletje praznovala drugi rojstni dan. Foto: Frachella

Moda je bila del njenega življenja od malih nog. Kot model je začela delati že v osnovni šoli, preskok na oblikovalsko stran pa se je zgodil v zadnjih dveh letih, ko ves svoj čas posveča Frachelli, je mlada oblikovalka povedala v pogovoru za MMC.

Pravi, da se ne obremenjuje s tem, ali bodo trenutno vseprisotni nahrbtniki na vrvico v trendu še nekaj časa. "V modi nikoli ne veš, kaj bo 'out' in kaj bo 'in', ampak temu ne namenjam toliko pozornosti. Pomembneje je, da si svoboden, da nosiš, kar želiš, kadar želiš, v svojem slogu, in tako tudi oblikujem."

V seriji prispevkov vam bomo v prihodnjih tednih na MMC-ju predstavili mlade znamke nahrbtnikov in torb, ki jim je skupna oznaka "izdelano v Sloveniji", hkrati pa vse ciljajo na kupce tudi zunaj slovenskih meja.

Njeni izdelki, ki so skoraj brez izjeme (tisti usnjeni torbici, ki potrjujeta pravilo, sta nastali v sodelovanju s še eno domačo znamko Viva's leather goods, ki vam jo bomo prav tako predstavili kmalu) izdelani iz umetnega usnja, imajo prepoznavno podobo: zaznamujejo jih resice, zadrge, cofki ... Zanimalo nas je, ali jim je svoj zaščitni znak vtisnila premišljeno ali je bil to del spontanega razvoja dogodkov? "Velikokrat si v glavi 'narišem' izdelek, ki ne obstaja oziroma ga pri nas ni mogoče dobiti. Ravno zaradi tega je nastal prvi nahrbtnik. Želela sem si izdelek s cofki in po spletu naključij izdelala prvega. Bilo je popolnoma spontano; sledila sem svoji viziji, navdihu in želji," se spominja in dodaja, da danes te podrobnosti v dizajne vključuje bolj premišljeno, saj so postali nekakšen prepoznavni znak znamke, in jih, če se le da, želi vključiti v Frachellino zgodbo.

Vsi izdelki pod znamko Frachella so ročno narejeni v Sloveniji, pove Mateja Škraba in pojasnjuje: "Ko sem delala za druga podjetja, ki so izkoriščala delavce, jih niso plačevala ali pa so bili pogoji za delo nečloveški, sem si velikokrat predstavljala, da imam svoje podjetje, ki nudi delavcem okolje, v katerem se bodo dobro počutili in kamor bodo z veseljem prihajali. Tem sanjam sem vedno bližje, vendar pa ni lahko. Z vidika proizvajalca 'razumem', zakaj vsa velika podjetja proizvodnjo selijo v države, kot so Kitajska, Vietnam, Bangladeš, Srbija, in tudi nam bi bilo to seveda najlažje. Vendar tega ne želim in ne podpiram; ne podpiram izkoriščanja delavcev in ne podpiram katastrofalnih pogojev, v katerih delajo. V Sloveniji imamo preveliko število nezaposlenih in ne razumem, zakaj ne bi uporabili naše delovne sile!"

"Na voljo nam je cel svet"
V tej "tržni niši" je trenutno kar nekaj domačih oblikovalcev. Pa je za vse dovolj prostora? "Seveda ga je. Ne vem, zakaj bi se sploh omejevali na Slovenijo? Na voljo nam je cel svet ... 'Go for it!' Ljudje se preveč obremenjujejo z drugimi; kaj kdo dela, kdo koga kopira, kdo je bil prvi ... Nesmisel in izguba energije. Verjamem v to, da smo skupaj močnejši in upam, da se bo ta miselnost kmalu prijela tudi drugih," pravi Mateja, ki v skladu s tem prepričanjem svoje izdelke prodaja tudi na "tržnici" (marketplace) spletnega velikana Asos. Kot pravi, največ njenih izdelkov prek tega kanala potuje čez lužo, v Ameriko.

Frachella ima na Instagramu, ki je postal izjemno pomembno marketinško orodje, več kot 5.000 sledilcev, na Facebooku pa je njeno stran "všečkalo" več kot 11.000 ljudi. Za celotno vsebino profilov znamke na družbenih omrežjih skrbi sama in jo tudi oblikuje, saj, kot pravi, "drugače ne gre": "Fotografije, besedilo, slog ... to moraš živeti in čutiti, drugače učinek ni isti. V preteklosti sem delala na mestu, kjer sem skrbela za družbena omrežja, in če primerjam, kako je delati to za nekoga drugega ali pa zase, je res popolnoma drugače."

Za konec smo jo povprašali še, koliko nahrbtnikov izpod svojih rok nosi sama in kateri je njen najljubši. "Sama niti nimam toliko svojih izdelkov, ker dam prednost vedno kupcem. Potem pa naredim nov izdelek in me prejšnji že 'mine'. Trenutno mi je najbolj pri srcu torbica iz žameta in pa plod drugega sodelovanja z Viva's leather goods."