Zakon ne bo obvezujoč za tuje publikacije, ki se prodajajo v Izraelu. Foto: EPA
Zakon ne bo obvezujoč za tuje publikacije, ki se prodajajo v Izraelu. Foto: EPA

Zakon, ki so ga sprejeli v ponedeljek, je prvi poskus katere koli države, da z zakonodajo okrca modno industrijo, ki jo pogosto obtožujejo, da poveličuje ekstremno suhost. S tem pa naj bi posredno spodbujala k širjenju motenj hranjenja. Novi zakon bi lahko postal zgled za druge države, ki se spopadajo z vedno večjo razširjenostjo anoreksije in bulimije, še posebej pri mladih ženskah.

Podporniki zakona upajo, da bo spodbudil uporabo zdravih modelov za lokalno oglaševanje in povečal ozaveščenost o digitalnih "trikih" - vsak oglas, objavljen v Izraelu, bo moral imeti vidno napisano opozorilo, s katerim bo razkrito, ali je bil digitalno spremenjen zato, da bi manekenke prikazal bolj suhe -, ki že tako suhe ženske spremenijo v okostnjake. Upajo, da bo to uspelo uničiti iluzijo o videzu modelov. V Izraelu približno dva odstotka mladostnic, starih od 14 do 18 let, trpita za hudimi motnjami hranjenja.

Novi zakon zapoveduje, da morajo manekenke na vsakem modnem snemanju, namenjenem za izraelsko tržišče, pokazati zdravstveni izvid, ki ne sme biti starejši od treh mesecev, v katerem je potrjeno, da niso podhranjene po standardih Svetovne zdravstvene organizacije.