Čevlji z rdečim podplatom so zaščitena blagovna znamka modne hiše Christian Louboutin. Foto: Reuters
Čevlji z rdečim podplatom so zaščitena blagovna znamka modne hiše Christian Louboutin. Foto: Reuters

Modna znamka Christian Louboutin je tožbo proti Amazonu na dveh sodiščih, v Belgiji in Luxembourgu, vložila leta 2019. V tožbi je modna hiša navajala, da spletni trgovec redno objavlja oglase za čevlje z rdečim podplatom, čeprav ne gre za uradne čevlje njihove znamke in čeprav sami o tovrstni prodaji ne vedo ničesar.

V tožbi so ob tem pri Louboutinu opozarjali, da imajo v Evropski uniji registrirano blagovno znamko, katere zaščitni znak so rdeči podplati. Tožba je na koncu na pobudo sodišč v obeh omenjenih državah romala tudi na sodišče EU-ja, ki je zdaj odločilo, da bi Amazon lahko bil odgovoren tudi za vsebino oglasov tretjih oseb oz. trgovin, ki jim daje prostor na svoji platformi, v primerih, ko ti oglašujejo oz. ponujajo ponarejene izdelke.

Kot so v danes objavljeni odločitvi zapisali na sodišču EU-ja, namreč umestitev oglasov daje uporabnikom spletne strani vtis, da je Amazon – in ne tretja stran – odgovoren za oglaševanje, poleg tega pa ima od samih oglasov Amazon tudi finančno korist.

Sodišče EU-ja je ob tem primer predalo nazaj v obravnavo sodiščema, ki bosta zdaj odločali po smernicah, ki jih je začrtalo najvišje evropsko sodišče, navaja Reuters.

Amazon bo sodbo komentiral, ko jo bo preučil. Foto: Reuters
Amazon bo sodbo komentiral, ko jo bo preučil. Foto: Reuters

Pri Amazonu so se na sodbo odzvali s kratko izjavo. "Odločitev sodišča bomo preučili," je za Reuters dejal tiskovni predstavnik spletnega velikana.

Precej zgovornejši so bili v modni hiši Louboutin, kjer ocenjujejo, da je sodišče EU-ja "v vseh podrobnostih" sledilo njihovim argumentom. "Amazon je lahko odgovoren za kršitve na svoji strani, kot da bi bil sam prodajalec," si sodbo razlaga Thierry Van Innis, vodja odvetniške ekipe modne znamke Christian Louboutin. "Amazon bo (na podlagi te sodbe, op. a.) prisiljen spremeniti svoj poslovni model in bo moral nehati zavajati javnost z mešanjem svojih ponudb in ponudb tretjih oseb," je še dodal Van Innis.

Louboutin po zagotovilih Van Innis od Amazona (za zdaj) ne namerava zahtevati plačila odškodnine. "Ne govorimo o denarju, vsaj na tej stopnji ne. Želimo samo, da se te kršitve nehajo," je bil jasen.