TommyTV je po Hilfigerjevih besedah odskočna deska za nove mlade glasbenike, kjer lahko pokažejo svoje talente na svetovnem odru in se povežejo z založbo Sony BMG. Foto: TommyTV
TommyTV je po Hilfigerjevih besedah odskočna deska za nove mlade glasbenike, kjer lahko pokažejo svoje talente na svetovnem odru in se povežejo z založbo Sony BMG. Foto: TommyTV
Tommy Hilfiger in Maarten Steinkam
Znamka Tommy Hilfiger se sedaj razvija tudi v glasbeni areni, gostijo nastope v živo za nekaj izbranih gostov pod imenom Hilfiger Sessions. Na fotografiji Tommy Hilfiger in Maarten Steinkam iz Sony BMG. Foto: Reuters
Zgodovinski trenutek: v Applovi spletni trgovini iTunes prodajo več glasbe kot v marketih Wal-Mart po vseh ZDA. Foto: EPA

Na TommyTV bodo pod sponzorstvom Tommyja Hilfigerja prikazovali žive nastope že uveljavljenih in novih izvajalcev, pa tudi ekskluzivne intervjuje in posnetke iz zaodrja. Na spletni strani bo potekalo tudi spletno tekmovanje Hilfiger Auditions, na katerem bodo mladi izvajalci lahko pokazali svoje talente. "Ti glasbeniki sicer morda ne bi imeli te priložnosti," je 57-letni modni guru Hilfiger pojasnil na predstavitvi spletne strani v Londonu, ki ga je odprl pariški popduo One-Two.

Hilfiger je na marketinških kampanjah, v katerih nastopajo modno zavedni ameriški najstniki, zgradil svetovno znano modno znamko, ki zajema ženske, moške in otroške obleke ter modne dodatke in ure.

Tudi Hilfiger v modo zaradi glasbe
Kot je povedal izvršni direktor znamke Hilfiger, Fred Gehring, je predstavitev TommyTV v sodelovanju s Sony BMG, pod katere okriljem deluje na primer priljubljeni Justin Timberlake, edinstvena in pomembna nova stopnja v spajanju modnega in glasbenega sveta.

Izvajalci, kot sta Madonna in David Bowie, elegantna kameleona, ki definirata sebe in svojo glasbo skozi svoj slog, že desetletja veljajo za modne ikone. Tudi Hilfiger je na londonskem dogodku povedal: "Dobesedno sem postal modni oblikovalec zaradi glasbe. Glasba je bila moja prva ljubezen, v 60. letih sem se želel oblačiti kot Mick Jagger, Pete Townshend in Jimmy Page."
"Sproti" še po Hilfigerjeve kavbojke
Gehring pravi, da je spletna stran marketinška pobuda za izgrajevanje nove znamke in ne bo ničesar neposredno prodajala, čeprav se sodelujoči strani dogovarjata o možnosti, da bi obiskovalcem v prihodnosti zaračunali pretakanje pesmi. Na strani so tudi povezave do spletne trgovine Tommyja Hilfigerja. Gehring pojasnjuje, da bodo tako pač ljudje, ki si bodo po gledanju TommyTV zaželeli par Tommyjevih kavbojk, lahko hlače tudi kupili.

Težki časi za glasbeno industrijo
Za Sony BMG pa je uvedba TommyTV eksperiment v spletnem glasbenem marketingu. Leta 2007 je namreč prodaja glasbe padla za nadaljnjih deset odstotkov, ocenjujejo, da je le ena od 20 pesmi, ki jih pretočijo na spletu, pridobljena z dovoljenjem, kar industrijo stane milijarde dolarjev.

Kupovanje glasbe prek spleta pa je doživelo simbolični mejnik, ko je podjetje Apple ("izumitelj" priljubljenega iPoda, predvajalnika glasbe in kultnega modnega dodatka, ki je na voljo v nešteto oblikah in barvah) oznanilo, da je njihova glasbena trgovina iTunes prehitela supermarkete Wal-Mart in postala največji ameriški prodajalec glasbe.

Na desni si oglejte odlomek iz madridskega nastopa Wyclefa Jeana v okviru Hilfiger Sessions.
Direktor Sony BMG Maarten Steinkam je povedal, da je podjetje trenutno v tranziciji, ko se odmikajo od modela produkcije plošč proti spoju glasbe in zabave. Upajo, da bodo na ta način odkrili nove bistre ume: "Upam, da bomo na ta način našli nove izvajalce. Če pa ga v naslednjih petih do šestih mesecih ne najdemo, to tudi ne bo neuspeh."

A. K.