Slovenija se na svetovni razstavi Expo Milano 2015, ki poteka od 1. maja, vrata pa bo zaprl 31. oktobra, predstavlja pod geslom I feel Slovenia, Green.Active.Healthy. Slovenija je ena izmed 52 držav, ki se predstavljajo s samostojnim paviljonom. Foto: Slovenia Expo Milano 2015
Slovenija se na svetovni razstavi Expo Milano 2015, ki poteka od 1. maja, vrata pa bo zaprl 31. oktobra, predstavlja pod geslom I feel Slovenia, Green.Active.Healthy. Slovenija je ena izmed 52 držav, ki se predstavljajo s samostojnim paviljonom. Foto: Slovenia Expo Milano 2015
Milijonti obiskovalec v slovenskem paviljonu Marco iz Milana, ki je za nagrado dobil obisk Slovenije. Foto: Slovenia Expo Milano 2015
Štefan Sobočan iz podjetja VARIS Lendava je z nastopom na Expu zadovoljen, izpolnili so tri ključne cilje, obenem pa so pristali na več televizijskih kanalih: "Umetniški vtis je bil fantastičen, saj smo imeli raritetnega promotorja – rimskokatoliškega duhovnika. Njegov nastop, v ozadju pa slovenski paviljon, je bil prikazan najmanj na 26 televizijskih postajah." Foto: Slovenia Expo Milano 2015
Na zunanjem odru slovenskega paviljona in v okolici vseh šest mesecev poteka pester spremljevalni program s predstavitvijo nekaterih slovenskih podjetij in slovenskih regij. Foto: Slovenia Expo Milano 2015
Slovensko podjetje Lina Design na Expu 2015 prisotno na naslednjih paviljonih: Slovenija, Evropska unija, Malta, Coffee cluster, Corriere della sera, Confindustria, Rigoletto, Coppini Arte Olearia, Alessandro Rosso in Birra Moretti. Foto: Slovenia Expo Milano 2015
Pred slovenskim paviljonom je bila tudi modna revija. Foto: Slovenia Expo Milano 2015

Slovenska delegacija je že pred dnevi napovedala, da prav na današnji dan pričakujejo vstop milijontega obiskovalca.

Srečnež, ki se bo vpisal v zgodbo paviljona, je Marco iz Milana. Ob tej priložnosti je Italijan za nagrado dobil šestdnevni izlet v Slovenijo z razvajanjem v termah in gurmanskimi užitki.

Dosegli in presegli cilje
Slovenija je v Milanu dosegla vse zastavljene cilje, nekatere tudi presegla in se tako v šestih mesecih uspešno predstavila v družbi drugih udeleženk svetovne razstave.

Slovenska generalna komisarka za Expo Jerneja Lampret je prejšnji teden ob koncu predstavitve Slovenije na Expu poudarila, da se slovenski paviljon postavlja ob bok največjim - ne samo tistim po površini, ampak tudi tistim, ki so v sodelovanje na Expu vložili največ sredstev.

Nastop na Expu 2015 je Lampertova ocenila tako: "Moje osebno mnenje glede na izkušnjo na svetovni razstavi v Milanu je, da Slovenija potrebuje tovrstno promocijo in da je udeležba na univerzalnih svetovnih razstavah (naslednja je leta 2020 v Dubaju v Združenih arabskih emiratih) učinkovita pot za doseganje večanja prepoznavnosti Slovenije, večanje ugleda državne znamke, internacionalizacijo slovenskih podjetij ter promocijo Slovenije kot turistične destinacije."

Dnevno slovenski paviljon v povprečju obišče približno 7.000 obiskovalcev. V to številko sicer niso všteti obiskovalci, ki ne vstopijo v notranjost slovenskega paviljona ter se zadržujejo na različnih dogodkih in predstavitvah pred njim, katerih se je dnevno udeležilo do 4.000 ljudi na dan.

Od solin do čebel
Slovenija se je na svetovni razstavi v Milanu predstavila s samostojnim paviljonom, velikim 800 m2, celotno slovensko zemljišče pa je veliko 1.910 m2 in ga odlikuje odlična lega v središču dogajanja ter v neposredni bližini Open Air Teatra, kjer se dnevno dogajajo predstave za večje množice ljudi.

Idejna arhitekturna zasnova slovenskega paviljona je delo arhitekturnega biroja SoNo arhitekti, slovenski paviljon pa je zgradilo podjetje Lumar IG. Slovenski paviljon je pretežno narejen iz naravnih materialov – lesa in stekla. Les je sicer strateška surovina Slovenije kot ene najbolj gozdnatih evropskih držav. Slovenija se predstavlja v notranjosti paviljona s petimi temami: soline, čebele, termalne in mineralne vode, pohodništvo in kolesarjenje ter projekt merjenje črnega ogljika.


Uspehi slovenskega paviljona:

- Italijanski časnik Il Corriere della Sera je slovenski paviljon uvrstil med štiri najživahnejše lokacije dogajanja na Expu.

- Blejska kremna rezina je uvrščena na seznam "naj" 10 sladic Expa.

- O arhitekturni zasnovi paviljona so pisali priznani arhitekturni portali (designboom, Architizer ...)

Večanje prepoznavnosti državne znamke I feel Slovenia je eden izmed ciljev nastopa Slovenije na svetovni razstavi in presega pričakovanja. Napis I feel Slovenia je viden na obeh straneh slovenskega paviljona; poleg vhoda je napis viden tudi s strani, v neposredni bližini prizorišča, ki dnevno gosti mnogo obiskovalcev. Obiskovalcem slovenskega paviljona delijo zelene samolepilne srčke z napisom I Feel Slovenia. Glede na odzive tujih obiskovalcev je slovenska nacionalna znamka odlično orodje za krepitev prepoznavnosti in ugleda Slovenije kot edine država na svetu z besedo »LOVE« v imenu.

Na Expu predstavitev slovenskih podjetij
V predstavitev Slovenije na Expo se je vključilo 1011 podjetij. V slovenskem paviljonu je vseh šest mesecev svetovne razstave deloval tudi Poslovni center, ki je bil v pomoč slovenskim podjetjem pri organizaciji promocijskih dogodkov ter navezavi poslovnih stikov.

Državni sekretar Aleš Cantarutti je pred dnevi povedal, da na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo z zadovoljstvom ugotavljajo, da se je njihova odločitev, da v predstavitev Slovenije maksimalno vključi slovensko gospodarstvo, izkazala kot prava: "Veseli nas, da je priložnost za predstavitev na Expu in navezavo poslovnih stikov izkoristilo 1.000 slovenskih podjetij. Svoje izkušnje na svetovni razstavi so predstavili tudi predstavniki podjetij in potrdili, da je bila to dobra priložnost za njihovo nadaljnje delovanje in prodor na mednarodne trge. Pravzaprav lahko ocenimo, da je bila kombinacija predstavitev slovenskih regij in gospodarstva idealna za celovito predstavitev Slovenije kot zanimive turistične destinacije in kot države privlačne za tuje vlagatelje. Tudi glede na vložena sredstva smo lahko zadovoljni z rezultati."

Gorazd Skrt, vodja predstavništva Slovenske turistične organizacije v Milanu, pa je povedal, da je namen predstavitve Slovenije na svetovni razstavi prav gotovo tudi promocija Slovenije kot Zelene.Aktivne.Zdrave. destinacije: "Letošnji statistični podatki prihoda italijanskih gostov v Slovenijo so impresivni in vsaj deloma že posledica predstavitve na Expu. Še boljše rezultate pričakujemo v prihodnje, ko se bodo pokazali učinki promocije Slovenije tako v okviru svetovne razstave kot tudi velike oglaševalske akcije v severni Italiji v prvi polovici letošnjega leta."

Osrednja tema letošnje razstave, ki poteka med 1. majem in 31. oktobrom, je hrana, nosilno geslo pa Hrana za planet, energija za življenje. Skupno se predstavlja več kot 140 držav, organizatorji v šestih mesecih trajanja razstave pričakujejo 20 milijonov obiskovalcev, od tega 14 milijonov Italijanov.

Spodaj si oglejte več prispevkov, ki jih je Mojca Širok, dopisnica RTV Slovenija iz Italije, posnela na Expu.