Vipavska vinska regija je v prvem tednu septembra že uradno začela trgatve nekaterih vinskih sort letnika 2013. Foto: MMC RTV SLO/Tanja Mojzer
Vipavska vinska regija je v prvem tednu septembra že uradno začela trgatve nekaterih vinskih sort letnika 2013. Foto: MMC RTV SLO/Tanja Mojzer
Stoletna penina iz Vipavske vinske kleti.
Stoletna penina iz Vipavske vinske kleti. Foto: MMC RTV SLO/Tanja Mojzer
Vipava, trgatev
Suša, ki je pustošila sredi poletnih mesecev, je naredila tudi v vipavskem vinorodnem okolišu precej škode. Foto: MMC RTV SLO/Tanja Mojzer

Enolog Uroš Bolčina je povedal, da so se letos odločili za nekoliko zgodnejšo trgatev belih vinskih sort, predvsem zaradi želje po dosegu sadnosti okusa in nekoliko manjši zrelosti grozdja, kar želijo povezati z dovolj visokimi stopnjami sladkorja in pozneje alkohola.

Skupina proizvajalcev vinorodnega okoliša Vipava je predstavila triletni program skupnega projekta 36 pridelovalcev grozdja v Vipavski dolini. S tem programom želijo uspešno kandidirati na razpisu za ukrep 133 in izpolniti primarni cilj promocije kakovostnih in vrhunskih vin zaščitenega geografskega porekla. Cilj projekta je tudi ta, da si želijo informirati javnost o vinorodnem okolišu, integriranem vinogradništvu in pomenu shem kakovosti.

Veliko bo ekskurzij in izobraževanj
Z načrtnimi marketinškimi dejavnostmi in dogodki bodo v vinorodnem okolišu Vipava v prihodnjih letih oblikovali, podprli in redefinirali koncept vrhunskih in kakovostnih vin zaščitenega geografskega porekla. Pri tem želijo izpostaviti izobraževalno strokovne ekskurzije, ki se bodo izvajale v času trgatve in na katerih bodo udeleženci spoznali integrirano pridelavo od grozda do vina. Izvedenih bo najmanj 200 akcij pospeševanja prodaje po vsej Sloveniji, ki bodo podprte s promocijskim in informacijskim gradivom ter interaktivnimi tržnimi dejavnostmi, kot so nagradne igre, informiranje javnosti na Facebooku in Twitterju.

Glavni cilj je implementacija zastavljene vizije, ki bi prispevala k prepoznavnosti vipavske regije, kot pomembnega vinorodnega okoliša, turistične destinacije in bi dvignila zavedanje posameznika o vinarski industriji na tem območju. Kot je povedal Boris Jež, predsednik uprave Vipava 1894: "Če je šampanjec sinonim za penino iz Francije, zakaj ne bi tudi kakšno vino iz vipavske vinske kleti bilo sinonim za slovenski primorski vinorodni okoliš?" Po vzoru tovrstne prepoznavnosti želijo v Vipavi 1894 opozoriti nase in dvigniti prepoznavnost določenih vinskih sort.

Še en cilj: na tuje
Že v bližnji prihodnosti želijo dvigniti izvoz z zdajšnjih 20 na 30 odstotkov proizvodnje, zato prilagajajo pridelavo in s tem tudi okuse vina svetovnim smernicam in željam kupcev v svetu.

Izvajanje projekta, ki je sofinanciran iz Programa razvoja podeželja RS za obdobje 2007-2013, je vredno 342.000 evrov, od česar RS in Evropski kmetijski sklad za razvoj podeželja prispevata 70 odstotkov oziroma 199.500 evrov.

V galeriji vam ponujamo nekaj fotografij s simboličnega začetka trgatve v Vipavski vinski regiji in obisk vinske kleti Vipava 1894. Kot so nam z veseljem povedali, se že veselijo letošnjega 16. slovenskega festivala vin, ki bo potekal 21. in 22. novembra 2013. Na njem bo mogoče pokusiti že sorte vin letošnjega letnika, ki bo deležen posebno izpopolnjene tehnologije pridelovanja.