Mok-bangovci se svojih večerij lotijo zelo ambiciozno. Foto:
Mok-bangovci se svojih večerij lotijo zelo ambiciozno. Foto:
Začne z jajci, konča z juho, vmes so še rakovice, pa instant nudli ...
Južnokorejci so hrani vedno posvečali veliko pozornosti. Foto: EPA

Kot poroča novičarska spletna stran Kotaku, se najnovejši fenomen imenuje mok-bang, kar je sestavljenka korejskih besed za "jesti" in "predvajati". In mladina je za mok-bangom povsem ponorela. Svoje obroke (na sumljivih krajih, ki spominjajo na bunker) prenašajo vsak večer tisočim gledalcem.

Izvrstna priložnost zasloveti na spletu, ne da bi ti bilo treba seksati pred kamero, komentira Kotaku. Tako že obstajajo zvezde mok-banga. Ena izmed njih, znana kot "Diva", vsak večer je približno dve uri, in to neverjetne količine hrane, denimo 30 ocvrtih jajc in škatlo rakovih klešč. Ali pa 12 pleskavic, 12 ocvrtih jajc in tri začinjene svinjske juhe kimči.

Diva, ki podnevi dela v agenciji za poslovno svetovanje, ob večerih (ki se pogosto zavlečejo pozno v noč) pa je, ocenjuje, da porabi za hrano na mesec med 3.000 in 6.000 dolarjev in da se je zredila za 10 kilogramov, odkar izvaja mok-bang.
Svoje obroke je po lastnih besedah začela prenašati na spletu zato, ker ji je bilo dolgčas in je potrebovala konjiček. Po koncu prenosov navadno še ure kramlja s svojimi uporabniki. Mimogrede - denar, zapravljen za hrano, se ji s prenosi na Afreeca TV povrne.

Čar hrane
Kotaku meni, da se je vse skupaj začelo februarja, ko so korejski spletni uporabniki na vso moč hvalili igralce, kot je Jung Vu Ha, ki so v TV-serijah lahko tako dobro jedli. Mok-bang se je zares razmahnil jeseni na Afreeca TV, nekakšni južnokorejski različici YouTuba, le da je v primerjavi z ameriško stranjo za deljenje videov tu poudarek na prenosih v živo.

Očitno mora biti nekaj seksapilnega na opazovanju drugih, kako se mastijo. Ali pa velike količine hrane na mizi pomirjajo - tako kot nas pomirjajo kuharske oddaje, ugiba New York Magazine. Morda pa je požreti velike količine ocvrtih jajc samo skrajno podcenjen dosežek. Korejska stran Dailian po drugi strani meni, da so tovrstni šovi zato tako popularni, ker ljudje ne marajo jesti sami.