Tudi sloviti kuharski mojster Jamie Oliver podpira Movember. Foto: Stran Movembra na Facebook
Tudi sloviti kuharski mojster Jamie Oliver podpira Movember. Foto: Stran Movembra na Facebook
Kanadski poslanec Peter Stoffer je 1. novembra takole pristopil k movembrski kampanji. Foto: Reuters
Filip Flisar za Movember. Foto: Movember SI

S spodbujanjem moških, da si ta mesec puščajo rasti brke (ang. okrajšava "mo's"), skušajo avtorji kampanje ozaveščati o moških zdravstvenih težavah, predvsem raku na prostati in na modih.
Kako lahko sodelujete? Udeleženci Movembra (to je lahko vsak pripadnik moškega spola, ki si pusti obrazne dlake) mesec začnejo z obritjem na gladko 1. novembra, nato pa si polnih 30 dni puščajo brke, pri tem pa - tak je vsaj bil prvoten namen - njihovi prijatelji, svojci in kolegi donirajo finančna sredstva za njihova prizadevanja.

Za rakom vsako leto po svetu zboli več kot 12 milijonov ljudi, pri čemer je rak prostate najpogostejša diagnosticirana oblika raka pri moških (predstavljal je 24 odstotkov vseh primerov obolevnosti za rakom in 10,4 odstotka smrti zaradi raka pri moških).

Začetki Movembra segajo v leto 2003, ko sta v Melbournu dva fanta želela vpeljati brke nazaj v modo. Naslednje leto sta se povezala z avstralsko fundacijo raka na prostati in gibanje je dobilo človekoljuben podton. Do leta 2007 je Movember prodrl v ZDA in Kanado, kjer je zaživel na polno.

Filip Flisar na čelu brkačev
Lani je Movember samo v ZDA zbral več kot 15 milijonov dolarjev za moške zdravstvene težave, letos pa naj bi po podatkih prirediteljev v kampanjah sodelovalo 21 držav. Svoj piskrček pristavlja tudi Slovenija, ki stran Movember SI na Facebooku redno osvežuje. Akcij na temo Movembra ne manjka, čeprav številni na dogodek še vedno gledajo postrani, češ da gre "še za eno ameriško pogruntavščino", kot večkrat slišimo.

A slovenski Movember se ne pusti motiti - v frizerskem salonu Mič Styling lahko za 1 evro kupite značke z emblemom Movembra, v ljubljanskem Cafeju Čokl pa lahko srkate "Movember mocco" z brki iz kakava, narisanimi na peni, od vsake kave pa se 30 centov nameni za raziskave moških bolezni. Pri turistični agenciji STA pa so se odločili 100 moških obiskovalcev nagraditi z "brkato" značko.
Glavni promotor Movembra (in brkov) pri nas je seveda Filip Flisar, mariborski šampion v smučarskem krosu, ki si je brke naredil za svoj zaščitni znak.