Oglasna kampanja za Jinro soju. Foto:
Oglasna kampanja za Jinro soju. Foto:
Priljubljena vodka Smirnoff je šele na drugem mestu. Foto: Reuters

Po podatkih angleškega kataloga Millionaires' Club, ki rangira žgane pijače, je južnokorejski Jinro soju najbolj prodajana znamka žganih pijač na svetu.
Uvrstitve temeljijo na letni prodaji enot po devetlitrskih zabojih. Da sploh prideš na seznam, morajo znamke prodati najmanj milijon zabojev letno, kar je kar velik dosežek. In lani je bilo prodanih okoli 61,38 milijonov zabojev Jinro sojuja, s čimer je južnokorejsko riževo žganje nedvomen zmagovalec.

Jinro soju je ugnal celo vrsto precej bolj znanih žganj - na drugem mestu je tako Smirnoff vodka z "zgolj" 24,7 milijona prodanih zabojev. Na tretjem je Lotte Liquor soju (23,9 milijona). Na seznamu 180 znamk se je Bacardi rum znašel na petem mestu (19,56 milijona), viski Jack Daniel's na 19. (10,58 milijona), viski Jim Beam pa šele na 37. (5,86 milijona).

In, kot poroča CNN, tu sploh ne gre za neko nepričakovano zmago - Jinro soju se je na vrh namreč uvrstil že kar 11-krat! Leta 2008 je prodal kar 75,99 milijona zabojev, kar pomeni, da je bilo lani pravzaprav za to južnokorejsko znamko sušno. Zakaj? "Jinro trpi za tem, da je dominantna znamka na počasi rastočem trgu," razlaga Millionaires' Club.

Najbolj priljubljena neznanka
Kaj torej te presenetljive Jinrove številke pomenijo, še posebej ker večina ljudi zunaj Azije ni nikdar slišala za to pijačo? Jinro sicer ne objavlja analize porabe po državah, povedo pa, da večina naročil prihaja iz Južne Koreje, sledi Japonska, nato ZDA in Kanada, nato pa jugovzhodna Azija.

"Kot veste, ni veliko žganj s srednjo stopnjo vsebnosti alkohola," je povedal predstavnik podjetja. "To, skupaj z dejstvom, da ima Jinro Chamisul soju le zmernih 19 odstotkov alkohola, pojasnjuje, kako si je Jinro že ustvaril ime s tem, ko je znatno cenejši od ostalih žganj."

Steklenica sojuja stane v trgovinah okoli 1.450 korejskih vonov, kar je le en evro, v restavracijah in barih pa 3.500 vonov (2,4 evra). Iz tega lahko morda potegnemo, da čim šibkejši in cenejši je alkohol, bolje se prodaja - vsaj v Južni Koreji. Temu dodajte še podatek, da Korejci pijejo veliko.

A če pustimo ceno na strani, je priljubljenost sojuja presenetljiva tudi zaradi njegovega okusa. Je namreč, kot bi pili špirit ali razkužilo, še pripomni CNN.