Parkirna mesta za ženske so označena z rožnato. Foto: EPA
Parkirna mesta za ženske so označena z rožnato. Foto: EPA
Seul hoče postati "do žensk prijazno mesto". Foto: EPA
Parkirna mesta za moške v nemškem Tribergu so po navedbah tamkajšnjega župana 'odličen marketinški trik'. Foto: EPA

Čeprav se zdi, da bodo tovrstna parkirna mesta zgolj krepila stereotipe o ženskah kot slabših voznicah, t. i. "mesta zanjo" uvajajo v sklopu 100 milijonov dolarjev vrednega programa, po katerem naj bi Seul preuredili v "do žensk prijazno mesto", navaja spletna stran motoring.com.au.

Program med drugim predvideva tudi 7.000 novih javnih stranišč za ženske in pločnike, oblazinjene z "rahlo elastičnim materialom", ki naj bi omogočali lažjo hojo v visokih petah. Vse nove pridobitve, vključno s parkirnimi mesti, bodo bolje osvetljene in umeščene bližje trgovinam.

"To je tako, kot če bi dodali ženski pridih univerzalnemu dizajnu in ženskam stvari olajšali," je za časnik Korea Times povedal Čon Eun Hi, v mestni upravi zadolžen za ženska in družinska vprašanja.

Lokalni mediji ne poročajo, ali moške, ki bi parkirali na mestih, označenih z rožnatimi karikiranimi figurami v krilih, čaka kazen.

V Nemčiji parkirna mesta za moške
Parkirna mesta za ženske ponekod po svetu že poznajo, a navadno zgolj kot varnostni ukrep - tovrstni prostori so tako postavljeni bližje vhodom in izhodom slabo osvetljenih parkirnih hiš, niso pa razširjeni ali podaljšani v korist predstavnic nežnejšega spola.
Deluje pa sistem precej podobno kot "družinska" parkirna mesta, ki jih poznajo nekatere države in ki olajšujejo parkiranje staršem z otroki.

Parkirna mesta za ženske med drugim poznajo tudi v Nemčiji, kjer pa je župan Triberga Gallus Strobel leta 2012 vzbudil precej pozornosti, ko je uvedel nasprotni ukrep - mesta, rezervirana za moške. Po Stroblovih navedbah sta dve parkirni mesti v Tribergu preprosto prezahtevni za ženske, saj zahtevata od voznika spretno diagonalno manevriranje med stebrom in zidom.

"Zadovoljen sem in videti je, da smo v javnosti zadeli žebljico na glavico. To je bil odličen marketinški trik. Ženske lahko pridejo sem, se preizkusijo v parkiranju in mi dokažejo, da se motim, hkrati pa si še ogledajo mestne atrakcije," je takrat povedal Strobel za Spiegel.