Kaj vaš pes počne, ko vas ni doma? Foto: EPA
Kaj vaš pes počne, ko vas ni doma? Foto: EPA
Sprehod
Televizija gor ali dol, s sprehodom boste še vedno najbolj razveselili svojega štirinožca. Foto: EPA

Gre za 24-urni televizijski program, namenjen izključno najboljšemu človekovemu prijatelju, ki bo na voljo za ceno 4,99 dolarja na mesec. Z njim želijo pritegniti pozornost 46 milijonov ameriških gospodinjstev, ki si streho delijo vsaj z enim štirinožcem. Spored se bo začel prihodnji mesec, načrti ljudi, ki stojijo za naložbo, pa so veliki.

"To je prvi in edini televizijski program, ki je namenjen psom in ne njihovim lastnikom," je dejal izvršni direktor Gilad Neumann, ki je dodal, da si psi ne bodo ogledovali pasjih različic priljubljenih serij, kot so na primer Oglaševalci ali Sodobna družina, pač pa bodo predvajali glasbo, grafiko, animacije in posnetke ljudi, ki naj bi pomirili in zabavali osamljene pse. "Ne gre le za zabavo, želimo jim ustvariti prijetno bivanjsko okolje. Številni psi čutijo tesnobo, ko jih lastniki pustijo same, zato jim želimo ponuditi nekaj, kar bi vzbudilo njihovo pozornost," je dodal.

Televizija jih ne "potegne vase"
Medtem ko lahko otroci in odrasli televizijo gledajo po več ur, pa po Neumannovem mnenju psi niso takšni ljubitelji malega ekrana, saj bodo vanj zrli samo toliko časa, dokler ne bo kakšna druga stvar ali glas pritegnil njihovega zanimanja. "Vsekakor ni naš namen, da bi vzgojili generacijo psov, ki vse dopoldne preležijo na kavču in zrejo v ekran," je dodal.

Ameriška veterinarska zbornica o DOGTV-ju ni dala uradnega mnenja, so pa diplomatsko zapisali, da je vsaka sprostitev in spodbuda za pse dobra, čeprav dvomijo, da jih bo televizijski program resnično pritegnil. "Morda bo pri nekaterih psih deloval, pri drugih pa nikakor ne," so sporočili.

Za pasje oči in ušesa
Ustvarjalci DOGTV-ja bodo imeli tudi strokovne sodelavce, kot so veterinar, specializiran
za obnašanje psov, vaditeljica psov in zagovornik pravic živali. Vse podobe, prikazane po televiziji, naj bi bile prilagojene pasjemu vidu, prav tako pa bodo tudi zvočne frekvence prijazne pasjim ušesom. "Znano je, da so psom bolj všeč določene barve in vzorci," dodaja Neumann, ki hkrati opozarja, da pet dolarjev na mesec nikakor ni primerno nadomestilo za kakovostno preživljanja prostega časa lastnikov s svojimi ljubljenčki.

Podjetje sicer z DOGTV-jem načrtuje preboj tudi v nekatere druge države, preučujejo pa tudi možnosti postavitve CATTV-ja, torej podobnega programa, namenjenega kratkočasenju mačk. "A vprašanje je, ali je to smiselno, saj so mačke manj družabna bitja, tako da ne čutijo takšne tesnobe, če so same doma," je dejal.