Skozi predor bo vsakodnevno peljalo 260 tovornih vlakov, ki bodo dosegali hitrost 100 kilometrov na uro, ter 65 potniških vlakov, ki bodo dosegali tudi do 200 kilometrov na uro. Foto: EPA
Skozi predor bo vsakodnevno peljalo 260 tovornih vlakov, ki bodo dosegali hitrost 100 kilometrov na uro, ter 65 potniških vlakov, ki bodo dosegali tudi do 200 kilometrov na uro. Foto: EPA

Po poročanju švicarske tiskovne agencije ATS je prvi potniški vlak, ki je potoval skozi predor, iz Züricha krenil danes ob 6.09 ter prispel v Lugano ob 8.17. Potovanje skozi predor je to pot skrajšalo za 30 minut. "Božič je," je po prvi vožnji povedal vodja Švicarskih zveznih železnic Andreas Meyer.

Skozi predor bo vsakodnevno peljalo 260 tovornih vlakov, ki bodo dosegali hitrost 100 kilometrov na uro, ter 65 potniških vlakov, ki bodo dosegali tudi do 200 kilometrov na uro.

Gradilo ga je 2.400 ljudi
Predor med Zürichom in Luganom so gradili 17 let, poteka pa skozi goro St. Gotthard v Alpah. Gradnja najdaljšega predora na svetu je stala 11,2 milijarde evrov. Pri gradnji je sodelovalo 2.400 delavcev, ki so izkopali več kot 28 milijonov ton kamenja in skal. Skupna dolžina vseh predorov presega 152 kilometrov, na najgloblji točki pa meri 2,3 kilometra.

Svečanega odprtja sta se junija med drugim udeležila nemška kanclerka Angela Merkel in francoski predsednik Francois Hollande.

Drugi najdaljši predor na svetu je japonski predor Seikan s 53,9 km, sledi predor pod Rokavskim prelivom med Francijo in Veliko Britanijo s 50,5 kilometra.