UILexa je ustvarila iz profilov svojih preteklih razmerij. Foto: Instagram
UILexa je ustvarila iz profilov svojih preteklih razmerij. Foto: Instagram

Avtomatizirani klepeti ali ustvarjanje virtualnih avatarjev, s katerimi se zdaj lahko ljudje vključijo v romantične pogovore, je bilo tisto, kar se je do zdaj zdelo mogoče samo v znanstveni fantastiki. Umetna inteligenca pa je izjemno napredovala, tako da so številne stvari, povezane z interakcijo med tehnologijo in ljudmi, postale resničnost.

Špansko umetnico Alicio Framis bo na slovesnosti, ki bo to poletje potekala v muzeju Depot Boijmans Van Beuningen v Rotterdamu, doletela nenavadna čast. Postala bo namreč prva ženska, ki bo prefinjenemu hologramu lastne zasnove rekla 'da'. Umetnica je holografsko podobo, imenovano UILex, ustvarila iz profilov svojih preteklih razmerij, virtualni partner pa naj bi bil ustvarjen tako, da bo vseeno zadovoljil vse njene čustvene potrebe.

Trenutno že oblikuje svojo poročno obleko in določa obleko udeležencev slovesnosti. Skupaj z nizozemskim muzejem umetnosti hrane LAM si bodoča nevesta prizadeva ustvariti molekularno hrano za njuno poročno pojedino, v kateri lahko uživajo tako ljudje kot humanoidi.

Skupaj z Rabobank Art Collection raziskuje tudi možnost oblikovanja prve hipoteke za nakup holografskega spremljevalca, pa tudi hiše, zasnovane posebej za hologram in človeka. "Zanimivo je, kako lahko dobimo hipoteko za nakup novega avtomobila, zdaj pa imamo lahko hipoteko za nakup novega sopotnika," je pristavila, poroča Euronews.

Pojavlja se nova generacija ljubezni

"Umetna inteligenca je še vedno tesno povezana z znanostjo ter nima poezije, umetnosti in topline," je pojasnila ustvarjalka, ki želi s tem projektom razmišljati o interakciji med človekom, umetno inteligenco in sodobno umetnostjo. "Narediti želim umetniški dokumentarec, ki vključuje risbe, intervjuje z drugimi ženskami, skice o telesih, rokah, romantičnih sanjah, domačih situacijah in vsakdanjem življenju svojega partnerja. Raziskati želim, kako integrirati hologram v svoje vsakdanje življenje," je povedala Framis.

Kot dokaz njunega odnosa in sobivanja so Špankine objave na družbenih omrežjih, kjer deli videe in fotografije, na katerih s partnerjem počneta vsakdanja opravila, kot sta kuhanje in obedovanje. "Ljubezen in spolnost z roboti ter hologrami sta neizogibna resničnost. So odlični družabniki in sposobni izražati empatijo. Tako kot so nas telefoni rešili osamljenosti in zapolnili praznino v naših življenjih, nas lahko hologrami kot interaktivne navzočnosti v naših domovih ponesejo še dlje," je rekla umetnica in poudarila, da se pojavlja nova generacija ljubezni, v kateri se bodo ljudje poročali in vzdrževali odnose s hologrami, avatarji in roboti. Čeprav gre trenutno le za performans, umetničina instalacija odraža scenarij, ki bi lahko kmalu postal resničnost.

Umetna inteligenca in človeški spremljevalci so koristna možnost za ljudi, ki potrebujejo družbo

Najnovejši performativni projekt umetnice, ki je svojo umetniško kariero posvetila združevanju znanosti in umetnosti za negovanje odnosov ter tako nudila podporo tistim, ki se spopadajo z boleznijo ali travmatičnimi izkušnjami, je zasnovan tudi kot terapevtsko orodje za tiste. Umetna inteligenca in človeški spremljevalci so po njenem mnenju namreč koristna možnost za ljudi, ki potrebujejo družbo.

To ni prvič, da je Framis v svojo umetnost vključila nečloveški element. Leta 1996 je namreč postala prva umetnica, ki je sobivala z lutko iz izložbe po imenu Pierre. Nastalo delo, Cinema Solo, je bilo sestavljeno iz 36 fotografij in dialoga med Španko in lutko, delo je navdihnila knjiga Marguerite Duras La Maladie de la Mort.