Javna dražba, ki bi prvotno morala biti 17. aprila, je splavala po vodi, a so 22. maja le prodali propadajočo ladjo. Reško trgovsko sodišče je namreč sporočilo, da so ladjo, s katero se je Tito pogosto prevažal po svetu, prodali mestu Reka, ki je bila edini ponudnik. Foto:
Javna dražba, ki bi prvotno morala biti 17. aprila, je splavala po vodi, a so 22. maja le prodali propadajočo ladjo. Reško trgovsko sodišče je namreč sporočilo, da so ladjo, s katero se je Tito pogosto prevažal po svetu, prodali mestu Reka, ki je bila edini ponudnik. Foto:

Zdaj že nekdanji lastnik Galeba John Paul Papanikolau, ki je dvakrat preprečil javno dražbo, pa v četrto le ni mogel ustaviti prodaje ladje. A grški državljan, ki je ladjo pred leti kupil od črnogorskih oblasti, ne popušča, saj je odvetnik liberijske družbe Placid Sea, ki je v lasti Papanikolauja, vložil nekaj pripomb glede prodaje, na katere bo trgovsko sodišče odgovorilo naknadno.

Ladja, ki jo je hrvaško ministrstvo leta 2006 razglasilo za kulturno dediščino, je bila osem let v reški ladjedelnici Viktor Lenac, v kateri so jo začasno konzervirali in opravili najnujnejša dela, da se ne bi potopila. Mesto Reka je sporočilo, da so za popravila plačali približno 91.218 dolarjev, saj je bila ladja v zelo slabem stanju.

Po napovedih bodo Galeba, ki je bil zgrajen leta 1938, verjetno uredili za obiske turistov. Poročali pa smo namreč že, da obstajata dva scenarija, kaj se bo lahko zgodilo z Galebom. Ena možnost je, da bodo ladjo prenovili v muzej in jo trajno zasidrali v reškem pristanišču, druga možnost pa, da bodo iskali partnerja za vlaganja v popolno prenovo in nato bi ladjo uporabljali tudi za turistična križarjenja.

D. S.