Foto: Reuters
Foto: Reuters

V Izraelu lokalni upravitelj McDonald’sa od začetka Hamasove ofenzive 7. oktobra ponuja popust za izraelske vojake in varnostne sile, poslovalnice pa so do zdaj razdelile 100.000 brezplačnih obrokov, so objavili na družbenih omrežjih.

Številne izpostave McDonald’sa v regiji so se naglo distancirale od dejanj izraelskega upravitelja, franšize v Kuvajtu, Pakistanu in drugih državah pa so objavile izjave, da si ne delijo lastništva z izraelsko franšizo, poroča CNN. Nekatere od teh franšiz so tudi poudarile, da so poslale finančno pomoč v Gazo, kjer je bilo v napadih izraelskih sil po podatkih palestinskih oblasti ubitih več kot 5000 ljudi.

Akcija izraelskega McDonald'sa je toliko bolj sporna, ker ima McDonald’s franšizni model, v katerem poslovalnice, ki obratujejo neodvisno, delajo odločitve ločeno od matične družbe. Stranke se morda sploh ne zavedajo te razlike in menijo, da delovanje ene od lokacij vedno potrdi krovna korporacija McDonald’s oz. odraža stališča drugih lokacij.

Veliko večino McDonald’sovih lokacij vodijo lokalni franšizni upravitelji, ki na mnoge načine delujejo kot neodvisna podjetja, vključno z nastavljanjem plač in cen, prav tako podajajo izjave ali donacije po svoji volji.

Tveganja razpršenega modela

Ta pristop je pomagal McDonald’su postati globalni fenomen z več kot 40.000 lokacijami po vsem svetu, vključno s 27.000 izven ZDA. Pomeni pa to tudi, da podjetje ne more diktirati, kako se vsak od upraviteljev odzove v krizi.

“Kakšna so tveganja takega poslovnega modela, lahko vidite zdaj v živo. Manj nadzora je," je za CNN povedal Andrew Gilman, direktor posvetovalne skupine za krizno komuniciranje CommCore.

Podobno Michael Seid, direktor družbe MSA Worldwide, ki s franšizo sodeluje kot svetovalna služba. “V normalnih mirnih časih je bila ta prepoznavnost znamke tista, ki jih je delala privlačne za stranke po vsem svetu," je povedal. Ampak zdaj bi ta uniformnost lahko postalo tveganje.

In medtem ko se med McDonald'sovimi bližnjevzhodnimi poslovalnicami bije verbalna vojna, je krovni McDonald’s na to temo bolj molčeč.

Iz podjetja so za CNN povedali, da trenutno prioritizira varnost svojih franšiz in jim ponuja vso podporo, ob tem pa so dodali, da bodo vsem pomoči potrebnim v regiji donirali milijon dolarjev, ki se bo enakomerno razdelil med Rdečim križem in Svetovnim programom za hrano.