Sharon Stone kot Catherine Tramell v Prvinskem nagonu. Foto:
Sharon Stone kot Catherine Tramell v Prvinskem nagonu. Foto:

Pri AskMen.com so se odločili spopasti z najhujšimi strahovi gledalcev (tistih, ki imajo do dominantnih žensk ljubezensko-sovražen odnos?) in se spomniti najbolj strašljivih žensk v filmih.
Še pred stotimi leti so se moški bali le drugih moških - in božje ihte. A danes so zlobneži odeti v seksi embalažo. S tem pa imajo moški pogosto težave: "Je seks z njo vreden, da vas morda ubije?" Včasih je odgovor "da" in to je tisto, kar močnejši spol resnično straši.
Vsak moški ima svojo zgodbo o psihopatski bivši, a verjetno spodnji seznam prekaša vse.
Mi smo dodali še dva, Carrie in Antikrista.

12. 'Ona' (Antikrist, Charlotte Gainsbourg): Antikrist se začne z žalujočim parom (Gainsbourg in Willem Dafoe), ki pokoplje svojega sinčka. A ko se bolj hladnokrvni mož psihiater odloči ignorirati pravila in začne psihoanalizo izvajati na svoji strti ženi, to ne obrodi ničesar dobrega. Ona si v krvavem epilogu Antikrista s škarjami odreže klitoris, njemu pa prevrta nogo. Foto: EPA
11. Meredith Johnson (Razkritje, Demi Moore): Johnsonova dokazuje, da ženske niso nič boljše na visokih položajih kot pohotni, moči lačni moški. Potem ko je hodila s Tomom Sandersom (Michael Douglas), ga še leta ne more pozabiti. Nazadnje ga prehiti, tako da dobi napredovanje. Prvi večer v službi ga povabi, da opravi 'sovražni prevzem' na 'direktorski mizi' v njeni pisarni. Ko to ne deluje, ga obtoži spolnega nadlegovanja. Ta zgodba je povzemala najhujšo nočno moro vseh poslovnežev v 90. letih. A ko primer opustijo, Sanders izve, da ima Johnsonova zanj pripravljen še precej bolj peklenski načrt. Foto: EPA
10. Sestra Mildred Ratched (Let nad kukavičjim gnezdom, Louise Fletcher): 'Velika medicinska sestra' tre življenja, dobesedno, pojem 'lomilka jajc' pa pri njej dobi popolnoma nov pomen. Ta ledena kraljica vodi moško psihiatrično bolnišnico in spreminja že tako zlomljene moške v smrkave otroke. Ko skuša McMurphy (Jack Nicholson) vdihniti nekaj življenja in dostojanstva v svoje sopaciente, ga ona zatre. Žal požene mladega pacienta Billyja v samomor, zaradi česar jo McMurphy napade. To ji da popolni izgovor, da naredi, kar si najbolj goreče želi: da ga lobotomizirati.
9. Julianna Gianni (Vanilla Sky, Cameron Diaz): Čeprav njeno ime zveni popolno za kako mafijsko priležnico na Sopranovih, je Julianna popolnoma drug tip norice. Njena norost je taka, da moški lahko hodijo z njo več let, pa udarca sploh ne pričakujejo. Čeprav je zveze med njo in Davidom Aamesom (Tom Cruise) že konec, njej ljubosumje pomrači um, ko izve, da dvori drugi ženski. Namesto da bi uteho iskala v nažiranju s sladoledom, skuša utopiti sebe in Davida. Dobesedno. Zvabi ga v svoj avto, nato pa s polno hitrostjo zavije z mosta. Foto: EPA
8. Peyton Flanders (Roka, ki ziblje zibko, Rebeca De Mornay): Pred Peyton Flanders je bila najbolj strašljiva stvar pri varuškah, kako zlahka omogočijo moškim, da varajo svoje žene. Ko enkrat pridejo otroci, je moškemu že tako skoraj nemogoče zvabiti ženo v posteljo. Samo predstavljajte si, kako slabo bi šele bilo, če bi jo njen ginekolog nenadoma spolno zlorabil? In ravno, ko ona preboleva, se sprijena zdravnikova žena začne izdajati za varuško, da bi zaradi maščevanja uničila družino. Zdel se je kot film o najbolj manični varuški vseh časov - dokler je ni prekosila Gospa Doubtfire leto dni pozneje. Foto: EPA
7. Hedra 'Hedy' Carlson (Single White Female, Jennifer Jason Leigh): Hoditi z žensko s sostanovalci je težko. Nič spontanega seksa na kavču. In če sostanovalka nenadoma postane ljubosumna na razmerje, to odpre popolnoma novo poglavje nerodnosti. A Hedy Carlson je moškim pokazala, da je gola nerodnost še najmanjša skrb. Svojo sostanovalko Allie začne posnemati do točke, ko sta videti že skoraj identični. Allijin na pol speči fant denimo sploh ne opazi razlike, ko mu ga Hedy vleče. In ko on pove Allie, ga Hedy - ubije. Nauk: ženske v stanovanjih za samske so boljše kot ženske v velikih manhattanskih stanovanjih z več spalnicami.
6. Alex Forrest (Usodna privlačnost, Glenn Close): Alex Forrest zna biti edini razlog, da so vaši starši še skupaj. Vaš oče je videl čisto norost v očeh Glenn Close in se zavedal, da nobena afera za eno noč ni vredna potencialnega razdejanja ženske furije. Število nakupov zajčkov je leta 1987 doseglo rekordne ravni, saj so si jih žene kupovale v opomin svojim soprogom, da se jim bodo maščevale v obliki skuhanega domačega ljubljenčka, če bodo kdaj varali. To je prvi film, v katerem je Michael Douglas seksal in se spopadal s psihopatko. To je zanj postala kariera.
5. Annie Wilkes (Misery, Kathy Bates): Čeprav je Kathy Bates strašila moške kinoobiskovalce ob številnih priložnostih skozi svojo kariero - denimo v Ocvrtih zelenih paradižnikih -, ni nobena vloga tako grozljiva kot pohabljenje Jamesa Caana s kovaškim kladivom. Še celo prizor v masažni kadi v filmu About Schmidt ni povzročil toliko nočnih mor. Za moški ego ni nič bolj zadovoljivega kot goreča oboževalka. Prikaz groteskne temne plati oboževalcev je tisto, zaradi česar je Stephen King mojster svojega žanra.
4. Jennifer Check (Jennifer’s Body, Megan Fox): Skoraj nemogoče je biti večji psihopat od dekleta, ki ima v sebi demona. Smrtnice lahko le vihtijo mesarske nože in kladiva, a Jennifer ima čeljust in zobe kot iz pasti za medveda. Ne ubija zaradi kakšnih očetovskih kompleksov; ubija, ker so moški zanjo edina hrana. Temu dodajte še njene nadčloveške moči in popolno neupoštevanje zakonov fizike, pa imate peklensko žensko. Edini razlog, da Jennifer Check ni na prvem mestu, je, ker so demoni v grozljivkah navadno na koncu premagani.
3. Carrie (Carrie, Sissy Spacek): Stephen King je ustvaril še eno klasično psihopatko: zasmehovano, družbeno izločeno srednješolko Carrie, ki se po osramotitvi na maturantskem plesu (kultni prizor s prašičjo krvjo) znese nad sošolci in sošolkami. Pri tem ji pomagajo tudi njene telekinetične sposobnosti. Foto: EPA
2. Asami Yamazaki (Avdicija, Eihi Shiina): Spolni terapevti bodo moškim s fetišem na Azijke rekli, da to izvira iz želje po podrejenih ženskah. Prav ta stereotip pa je tisti, ki dela to psihopatsko morilko tako strašljivo. Kot bi opazovali ljubkega malega zajčka, kako nenadoma skoči in pohabi otroka. Ta ista perverzija, zaradi katere so japonski pornografski filmi tako edinstveni, je tisti dejavnik, zaradi katerega je groza njihovih grozljivk tako nepozabna. Yamazakijeva hrani žrtev, ujeto v vreči, potem ko ji je odsekala stopala in jezik. Ko on prosi za hrano, ga hrani s svojimi izbljuvki. Mati ptica, ki hrani mladiče, za vas nikdar več ne bo videti nedolžno.
1. Catherine Tramell (Usodni nagon 1 in 2, Sharon Stone): Tramallova je Hannibal Lecter v minikrilu. Da parafraziramo to grozljivo podobo: je Lecter v telesu Sharon Stone. Neodvisna in bogata, potem ko je po starših (ko jih je umorila) podedovala premoženje. Zdaj jo nič več ne veže, razen želje, da spiše svoje umore v knjižne uspešnice. Pa še celo potem ji umorov ne more nihče dokazati. Po dveh filmih je igrala že tako veliko miselnih igric, da še gledalci nismo več prepričani, kaj se je zgodilo in kdo je ubil koga. Še bolj strašljivo? Še vedno je niso ujeli, ona pa je zdaj že v letih menopavze. Foto: EPA