Slovenski predstavniki skupine Renault so predstavili celoletne rezultate v kongresnem centru Brdo. Foto: M. Kr.
Slovenski predstavniki skupine Renault so predstavili celoletne rezultate v kongresnem centru Brdo. Foto: M. Kr.
Proizvodnja v Revozu
Twingo predstavlja največji delež proizvodnje v Revozu. Foto: M. Kr.

Pri Renaultu namreč kot enega izmed pomembnejših dogodkov v letu 2011 navajajo prav uvajanje prvih serijskih vozil z električnim pogonom, ki so dostopnejša širšemu krogu kupcev. Med osebnimi vozili je to fluence Z.E., med lahkimi gospodarskimi vozili pa kangoo Z.E., oba modela naj bi letos poleti pripeljala tudi na slovenski trg.

Rast zunaj Evrope, padec v Evropi
Največ zaslug za rekordno prodajo v letu 2011 pa imajo tokrat s povečanjem za 19,3 odstotka neevropski trgi, ki predstavljajo 43-odstotni delež celotne prodaje. V Evropi je namreč prodaja izdelkov skupine Renault z 1.549.376 prodanimi vozili v primerjavi z letom 2010 padla za 5,7 odstotka.

Če se bo rast na neevropskih trgih nadaljevala tudi v prihodnjih letih, pa je mogoče pričakovati še kakšno spremembo na lestvici najpomembnejših trgov za Renault. Dobra prodaja na brazilskem trgu je namreč Brazilijo na lestvici držav pripeljala na drugo mesto, takoj za Francijo. Na tretje mesto je z druge stopničke padla Nemčija, četrto mesto zaseda Rusija, peto pa Turčija.

Revoz je najučinkovitejša tovarna
Je pa Nemčija ostala na drugem mestu najpomembnejših trgov za novomeški Revoz, ki je kot najučinkovitejša tovarna s 174.127 izdelanimi vozili v letu 2011 pomemben delček v skupini Renault. Kar 97,8 odstotka proizvodnje gre v tujino, največ v Francijo, sledi že omenjena Nemčija, tretje mesto zaseda Nizozemska, v prvi peterici pa sta še Italija in Velika Britanija.

Kot so danes povedali predstavniki proizvodnega in prodajnega dela skupine Renault na predstavitvi lanskih rezultatov, pa jih letos čaka precej novih izzivov. V Novem mestu se po začetku proizvodnje osveženega twinga, ki predstavlja večji delež celotne proizvodnje, med drugim intenzivno pripravljajo na zagon skupnega projekta s koncernom Daimler, izdelave štirisedežnega smarta. Prodajni del pa bo na slovenskem trgu poskušal ohraniti vodilni položaj znamke Renault, poskrbel za uvedbo modelov z električnim pogonom, nadaljeval z uveljavljanjem znamke Dacia in utrjevanjem položaja japonskega partnerja naveze Nissana.